زمان پاسخگویی به استعلامات در ادارات کاهش یابد
کد خبر: 3728837
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

زمان پاسخگویی به استعلامات در ادارات کاهش یابد

گروه اجتماعی - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان‌شمالی در هفتمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان خطاب به همه مدیران بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی باید زمان پاسخگویی به استعلامات متقاضیان کوتاه شود.

زمان پاسخگویی به استعلامات در ادارات کاهش یابد

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل ازروابط عمومی استانداری، مجید پورعیسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در هفتمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار کرد: کوتاه تر کردن روند پاسخگویی به استعلامات متقاضیان جزئی از خدمات سرمایه گذاری است، بنابراین دبیرخانه کارگروه با ارسال نامه ای از همه فرمانداران بخواهد تا همه استعلامات مورد نیاز دریافت تسهیلات اشتغالزایی را به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ارائه دهند.

وی ادامه داد: این اداره کل هم به عنوان دبیرخانه ستاد خدمات سرمایه گذاری برای بررسی الزامات تفویض اختیار به ادارات شهرستانی در پاسخگویی به استعلامات، موضوع را بررسی و نتیجه نهایی را اعلام کند.

پورعیسی افزود: همه طرح های پیشنهادی از سوی متقاضیان باید مورد مطالعه و بررسی به لحاظ توجیه فنی، اقتصادی، اجتماعی قرار گیرد و تاکید دارم کارشناسان بانک های عامل نظرات دستگاه های تخصصی و سیاست های توسعه ای منطقه را نیز در نظر بگیرند.

وی گفت: محل اجرای طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری باید روستا باشد اما الزامی بر سکونت سرمایه گذار در آن منطقه نیست و تاکید می کنم تسهیلات اشتغالزایی باید در محل اجرای طرح هزینه شود.

معاون امور اقتصادی استاندار خطاب به مدیران بانک های عامل استان تاکید کرد: د  حال حاضر برای جذب تسهیلات اشتغالزایی طرح های بزرگ در اولویت قرار گیرد و تا یک هفته آینده پرداختی بانک ها به متقاضیان دو برابر شود و با توجه به این که سامانه کارا مرجع اصلی بررسی وضعیت استان است، بنابراین اطلاعات طرح های مصوب و پرداختی در این سامانه به طور کامل ثبت شود.

پورعیسی با توجه به اعلام آمادگی سرمایه گذار بخش خصوصی مبنی بر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان جاجرم، اظهار داشت: استان حمایت لازم برای تامین زیرساخت هایی مانند آب، برق، گاز و فیبر نوری را تا منطقه ویژه اقتصادی خواهد داشت.

وی ادامه داد: پروژه ترسیب کربن یکی از پروژه های بین المللی است که موجب معرفی استان می شود بنابراین پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغالزای مرتبط با این پروژه نیز مورد توجه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان باشد.

وی عنوان کرد: هدف از حضور در شهرستان ها بررسی مسائل و چالش های منطقه با مدیران دستگاه های اجرایی است و در نظر داریم در هر یک از سفرها چند طرح سرمایه گذاری را به شکل موردی، طرح و مشکلات آن را حل کنیم.

پورعیسی با اشاره به لزوم مدیریت مصرف انرژی، افزود: بنا به دستور استاندار تغییر در ساعت کار اداری به منظور صرفه جویی در مصرف برق را در پیش داریم و تاکید می کنم هر دستگاهی اگر نسبت به صرفه جویی در انرژی بی توجه باشد، توبیخ خواهد شد.

captcha