معلم قرآن؛ رکوردار شنای سوئدی با تخته باستانی/ ثبت در «گینس» نیازمند حامی مالی و پیشنهاد اغواکننده دیگر کشورها
کد خبر: 3726989
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
در گفت‌وگو با محمد نادری به بهانه روز فرهنگ پهلوانی مطرح شد؛

معلم قرآن؛ رکوردار شنای سوئدی با تخته باستانی/ ثبت در «گینس» نیازمند حامی مالی و پیشنهاد اغواکننده دیگر کشورها

گروه چهره‌ها ــ محمد نادری، معلم قرآنی که توانست رکورد رشته شنای سوئدی با تخته باستانی را در سطح ملی با 4175 حرکت در یک ساعت بزند، اما هنوز به دلیل فقدان حمایت‌‌های لازم از سوی دولت و بخش خصوصی نتوانسته است، رکورد خود را ثبت‌ جهانی کند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ محمد نادری در سال 1347 متولد شد. وی که تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی ارشد رشته الهیات ادامه داد در حال حاضر به عنوان یکی از فرهنگیان در مقطع دبیرستان، مشغول به تدریس درس دین و زندگی و همچنین قرآن است. وی در کنار اهتمام به آموزش قرآن به عرصه ورزشی ورود پیدا کرده است و دارای رکورد شنای سوئدی با تخته باستانی است.

معلم قرآنی که رکوردار رشته سوئدی و تخته باستانی در کشور است/ ثبت ماندگاری رکود در گینس نیازمند اسپانسر/تعصب مقابل پیشنهاد اغواکننده دیگر کشورها/ فدراسیون و مسئولان حمایت کنند
در این مصاحبه می‌خوانید؛
ـ برکتی بالاتر از قرارگیری در مسیر قرآن و اینکه وسیله‌ای برای هدایت بندگان خدا باشی، نیست.
ـ رفع نشدن ابهامات دینی ـ مذهبی جوانان در سطح جامعه موجب نابهنجاری اجتماعی می‌شود.
ـ درس قرآن در مدارس مورد توجه جدی نیست.
ـ تشویق دانش‌آموزان در حوزه قرآن، نوعی نمود قرآنی زیبایی در زندگی این افراد است.
ـ پیشنهاد اغواکننده دیگر کشورها برای ثبت رکوردداری رشته سوئدی با تخته باستانی یک ایرانی به نام خود
ـ بودجه نداشتن فدراسیون ورزش‌های همگانی برای ثبت این رکورد
و ...
در ادامه مشروح این گفت‌وگو را بخوانید؛
ایکنا: آقای نادری از انگیزه‌تان برای تحصیل در رشته علوم قرآن و حدیث و همچنین تدریس این دروس در مدرسه بگویید.
هنگامی که خردسال بودم، مسائل مربوط به نماز و امور دینی را دوست داشتم و هنگامی که پدرم نماز می‌خواند و من در سنین پایین بودم برایم سؤال بود که او چه‌کاری انجام می‌دهد و در این زمینه سؤال‌هایی می‌پرسیدم تا پاسخی دریافت کنم و حتی خاطرم هست از معلم مدرسه‌ام سؤالات زیادی در این زمینه می‌پرسیدم تا اینکه به نتیجه رسیدم و هنگامی که وارد عرصه کاری و فعالیت‌های دانشگاهی شدم، خلأیی را دیدم به گونه‌ای که هنگامی که برای دانش‌آموز آموزه‌هایی از قرآن بیان می‌کردم، پس از اتمام ساعت کلاس با بازخوردهای خوبی از سوی دانش‌آموزان روبه‌رو شدم و این موجب شد که به این سمت‌وسو بیشتر سوق پیدا کنم.
ایکنا: درباره بازخوردهایی که از دانش‌آموزان‌تان گرفته‌اید، بگویید.
خیلی از دانش‌آموزان که من معلم آنها بودم، در حال حاضر وارد زندگی شده‌اند و هنگامی که من را می‌بینند با احساس خوشایندی ابراز می‌کنند که شما باعث شدید که 180 درجه مسیر زندگیمان بازگردد و این برای من خوشایند و جالب بوده است.
ایکنا: ورود به عرصه قرآن چه برکاتی برای شما داشته است؟
چه برکتی بالاتر از اینکه انسان بتواند بنده خدایی را به مسیر زندگی واقعی‌اش بازگرداند و این راه و مسیری است که خداوند برای من مهیا کرده است تا در آن گام برداریم و به بندگان خدا خدمت کنیم و خدا را شاکرم که من را وسیله‌ای برای هدایت بندگان خدا قرار داده است.

معلم قرآنی که رکوردار رشته سوئدی و تخته باستانی در کشور است/ ثبت ماندگاری رکود در گینس نیازمند اسپانسر/تعصب مقابل پیشنهاد اغواکننده دیگر کشورها/ فدراسیون و مسئولان حمایت کنند
ایکنا: باتوجه به فعالیتان در این عرصه، دیدگاهتان را درباره فعالیت‌های قرآنی ـ دینی در سطح کشور بگویید.
متأسفانه در سطح کلان آنگونه که باید برنامه‌ریزی درست و صحیحی انجام نمی‌شود و دانش‌‌آموزان حتی در سطح اجتماع خیلی راحت از مسائل دینی و مذهبی فاصله می‌گیرند و هنگامی که در سطوح بالا برنامه‌ریزی درستی نباشد، آنها نمی‌توانند سطح و سطوح درستی را تشخیص دهند به‌طور مثال دانش‌آموز و یا دانشجو ابهاماتی را در این خصوص دارد، اما به دلیل اینکه نمی‌تواند به درستی رفع ابهام شود، لذا از جای دیگر سرباز می‌زند و سرانجام به ناهنجاری‌های اجتماعی می‌رسد و این دلیل ندارد جز اینکه جوانان و نوجوانان ما به خوبی دین را نمی‌شناسند و آن را به خوبی در زندگی پیاده نمی‌کنند. در اجتماع در حال حاضر شاهد خیلی از مسائل منفی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و ... هستیم که اگر به خوبی آموزه‌های قرآنی در کشور در سطح کلان و در میان خانواده‌ها در سطح جزئی‌تر پیاده می‌شد، شاهد اینگونه موارد نبودیم.
ایکنا: آیا آموزش علوم دینی و مذهبی و حتی آموزش قرآن به دانش‌آموزان در مدارس در سطح مطلوبی است؟ به اندازه کافی و لازم به آنها بها داده می‌شود؟
خیلی به این امر در سطح مدارس توجه نمی‌شود، بلکه به صورت ضعیف در این زمینه عمل می‌شود، هنگامی که در سطح کلان خوب برنامه‌ریزی نمی‌شود در سطح پایین نیز بازخورد و بازدهی لازم را ندارد. مثلا هنگامی که در کلاس قرآن از دانش‌آموز می‌خواهم که آیات را روخوانی کند با سختی و با اشکال آیات را تلاوت می‌کند و حال آنکه سال گذشته با نمره مطلوبی قبولی در درس قرآن کسب کرده است و این انتظار را ایجاد می‌کند که دانش‌آموز فکر کند روخوانی کلام وحی را در حد مطلوب انجام می‌دهد و باید نمره خوبی نیز دریافت کند و این القای اشتباه است که به عنوان درس تفریحی با آموزش قرآن برخورد می‌کنند.
امید است که در سطح کلان نیز با برنامه‌ریزی مناسب به درس قرآن در مدارس هم‌سطح با آموزش دروس دیگر بها داده شود تا دانش‌آموز و یا دانشجو با زندگی قرآنی که در زندگی اجتماعی آن نیز مؤثر است، بتواند آن را جایگزین کند.
ایکنا: روش خاصی برای آموزش قرآن به دانش‌آموزان دارید؟
روش‌های متعددی برای آموزش علوم دینی و مذهبی است یکی از مهمترین آنها این است که انسان خود عامل به قرآن باشد تا بچه‌ها بتوانند به راحتی الگوگیری کنند. همچنین به مسائل تشویق دانش‌آموزان در این حوزه نیز توجه شود که این به نوعی نمود قرآنی زیبایی در زندگی این افراد خواهد داشت.
ایکنا: آیا برای ورود دیگر افراد به عرصه قرآنی تأثیرگذار بوده‌اید؟
نوجوانان و جوانان هنگامی که می‌بینند خود فرد به عنوان الگوی قرآنی قرار دارد به این معنا که آموزه‌های قرآنی را در زندگی عملیاتی کرده‌ است در زندگی آنها تأثیرگذار خواهد بود و زمینه جذب آنها به عرصه تلاوت قرآن و حفظ قرآن را فراهم می‌کند. در خانواده نیز هر شب تقریباً جلسه قرآن خانگی برگزار می‌کنیم تا من و فرزندان و همسرم به فیض ثواب تلاوت آیه‌ای از کلام وحی و تدبر در آن برسیم.

ایکنا: شما رکورددار رشته سوئدی و تخته باستانی در کشور هستید، درباره علاقه‌مندیتان برای ورود به این عرصه ورزشی بگویید.
از زمان دانش‌آموزی و هنگامی که در مقطع راهنمایی در حدود سال 1360 تحصیل می‌کردم به رشته‌های رزمی ورود پیدا کردم تا سال 1367 که به دانشگاه وارد شدم و مورد عمل جراحی بر روی زانو قرار گرفتم و دیگر نمی‌توانستم ورزش‌ رزمی انجام دهم و این بود که به ورزش باستانی روی آوردم.
ایکنا: درباره رکوردی که توسط شما زده شده بگویید.
معمولاً یکی از زمینه‌های ورزش باستانی، شنای با تخته است که این را ادامه دادم تا توانستم رکورد ملی را که در کشور حدود 700 -800 است به 1151 حرکت در 20 دقیقه برسانم، اما مطلع شدم که رکود جهانی آن دو هزار و 503 حرکت در مدت زمان یک ساعت و 45 دقیقه بود و با همت و پشتکار و استعانت از خداوند و با توسل به ائمه اطهار(ع) توانستم بعد از حدود دو ماه تمرین، در رکورد اول، توانستم دو هزار و 745 حرکت در یک ساعت و 15 دقیقه بزنم که هم تعداد آن را افزایش دادم و هم زمان آن را کاهش دادم.
سپس رکورد دیگری در حدود سال 93 به ثبت رساندم آن هم چهار هزار و 175 حرکت در یک ساعت بود که رکود ملی ثبت شد و رکود جهانی را جابه جا کردم، اما متأسفانه ثبت در گینس آن هزینه‌بر بود و نیاز به حمایت‌کننده مالی داشت و هنوز نتوانستم، ثبت کنم.

معلم قرآنی که رکوردار رشته سوئدی و تخته باستانی در کشور است/ ثبت ماندگاری رکود در گینس نیازمند اسپانسر/تعصب مقابل پیشنهاد اغواکننده دیگر کشورها/ فدراسیون و مسئولان حمایت کنند
ایکنا: آیا به فدراسیون و یا وزارت ورزش و جوانان مراجعه کردید؟ با چه جوابی روبه‌رو شدید؟
پس از مراجعه به فدراسیون ورزش‌های همگانی برای ثبت این رکورد با این پاسخ که بودجه نداریم، برخورد کردم و از سوی دیگر اسپانسر مالی نیز برای ماندگاری این رکورد نبود و یا فردی نبود که برای من این کار را انجام دهد.
ایکنا: شنیدم که پیشنهاداتی از سوی دیگر کشورها برای حمایت از شما برای ثبت این رکورد در سطح جهانی داشتید، چرا نپذیرفتید؟
از سوی کشورهای دیگر پیشنهادهای اغواکننده و خوبی داشتم که این رکورد، حتماً به نام آن کشور ثبت شود، اما چون دوست داشتم و می‌خواستم این رکورد به نام کشور خودمان ثبت شود، آن را رد کردم، اما متأسفانه از داخل کشور حمایت لازم نشده‌ام.
ایکنا: درصورتی که حامی مالی داخلی پیدا شود، این رکود دوباره باید در حضور مسئولان فدراسیون ورزش‌های همگانی و داوران و همچنین مشاور وزیر ورزش و جوانان زده شود؟
البته من ورزش‌هایم را برای آماده نگهداشتن بدنم ادامه می‌دهم تا در صورتی که اسپانسر پیدا شود، این آمادگی را دارم که دوباره این کار را انجام دهم.
ایکنا: از آینده فعالیت دینی و قرآنی و ورزشی خود بگویید.
معتقدم هنگامی که در کنار فعالیت‌های قرآنی، فعالیت‌های ورزشی باشد، برای نوجوانان بیشتر جذاب است به ویژه برای جوانان و نوجوانان که به دنبال الگوگیری و الگوپذیری هستند.

معلم قرآنی که رکوردار رشته سوئدی و تخته باستانی در کشور است/ ثبت ماندگاری رکود در گینس نیازمند اسپانسر/تعصب مقابل پیشنهاد اغواکننده دیگر کشورها/ فدراسیون و مسئولان حمایت کنند
ایکنا: صحبت پایانی.
تشکر می‌کنم از ایکنا که شرایط این مصاحبه را فراهم کرد و امیدوارم جوانان بتوانند با الگوپذیری از کار بنده حقیر در راستای ارتقای فعالیت‌های قرآنی و نهادینه کردن آموزه‌های آن در زندگی و اهتمام به فعالیت‌های ورزشی تلاش کنند.
ایکنا پیگیر فراهم کردن شرایط اسپانسر برای ثبت جهانی این رکورد معلم قرآنی و آماده انعکاس دیدگاه مسئولان در خصوص حمایت از محمد نادری است. علاقه‌مندان برای ارتباط با این خبرگزاری و دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این ورزشکار قرآنی می‌توانند با شماره‌های 66970771 و 66465554 – 021 تماس بگیرند.

معلم قرآنی که رکوردار رشته سوئدی و تخته باستانی در کشور است/ ثبت ماندگاری رکود در گینس نیازمند اسپانسر/تعصب مقابل پیشنهاد اغواکننده دیگر کشورها/ فدراسیون و مسئولان حمایت کنند

معلم قرآنی که رکوردار رشته سوئدی و تخته باستانی در کشور است/ ثبت ماندگاری رکود در گینس نیازمند اسپانسر/تعصب مقابل پیشنهاد اغواکننده دیگر کشورها/ فدراسیون و مسئولان حمایت کنند

سمیرا باباجهدانصاری

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا نباتي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ - ۱۸:۴۸
0
0
بسمه تعالي

سلام و درود بر پهلوان محمد نادري
معلم محترم قرآن
و همكار عزيز فرهنگي

توفيق جنابعالي در عرصه هاي اجتماعي و فرهنگي
باعث مباهات جامعه قرآني و فرهنگي گشور است.

موفقيت شما در كسب ركورد ورزش شناي باستاني را تبريك گفته و
از خداي رحمان سلامت، سعادت و توفيق خدمت به ايران اسلامي را
براي حضرتعالي خواستاريم.

رضا نباتي
از مؤلفين كتاب هاي درسي قرآن
captcha