مردم باید احساس کنند کارگزاران نظام اسلامی با تمام توان کار می‌کنند
کد خبر: 3688540
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱

مردم باید احساس کنند کارگزاران نظام اسلامی با تمام توان کار می‌کنند

گروه سیاست و اقتصاد: حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان اینکه سیاست امروز نظام سلطه پس از امتحان توطئه‌های نظامی و تحریم‌های اقتصادی، القای ناکارآمدی نظام اسلامی است، گفت: تکلیف مسئولان این است که به جنگ این براندازی نرم بروند، مردم باید احساس کنند مسئولان تمام‌وقت و تمام‌قد دارند کار می‌کنند، اگر این احساس به وجود نیاید، مشکلات می‌تواند هزینه ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، امروز یکشنبه 15 بهمن در جمع خبرنگاران به موضوع دهه فجر اشاره کرد و گفت: دهه فجر یادآور دوره بسیار سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده‌ای است که در سال 57 واقع شد. شاید این مطلب حائز اهمیت باشد که در سال آینده به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خواهیم رسید. چهل سالگی سن کمال، بلوغ و رشد است. به طور طبیعی کم‌کم انقلاب اسلامی با عبور از فرازونشیب‌ها به نقطه‌ای می‌رسد که گزارش کار بدهد و تحولات داخلی و خارجی که پیامد انقلاب بود، بیان کند.

وی اظهار کرد: یک اتفاق مهم دیگری که پیش می‌آید این است که به مرور نسل‌های جدیدی به صحنه می‌آیند که دوره گذشته را ندیده‌اند. بنابراین معیارشان در بررسی، دوران انقلاب اسلامی است و این نکته خیلی مهمی است. مقام معظم رهبری در ابتدای سال این بحث را کلید زدند که باید گزارش کار داده شود و دستاوردها و کارکردهای انقلاب اسلامی مطرح شود.

راه انقلاب اسلامی، راه طی شده و مسیر آن، مسیر پیموده شده‌ای نیست

شفیعی با تصریح به برخی سخنانی که در فضاهای روشنفکری کشور درباره انقلاب اسلامی مطرح می‌شود، گفت: در این فضاها مطرح می‌شود که روحیه انقلابی تا کی بناست ادامه پیدا کند؟ گفته می‌شود: بالاخره باید از دوره انقلاب گذر کنیم و از شعاردادن دست برداریم. اینجا لازم است بر این نکته تأکید کنیم که اولاً انقلاب اسلامی به همه آنچه مدنظرش بوده است نرسیده؛ یعنی راه، راه طی شده و مسیر، مسیر پیموده شده‌ای نیست. چشم‌انداز افقی است که امام(ره) برای ما مطرح کرد. امام فرمود: «تا کفر و شرک هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم.» بنابراین این عرصه، عرصه مبارزه و تلاش است.

تأکید مقام معظم رهبری بر داشتن روحیه انقلابی‌گری برای این است که ما در میانه راه هستیم

نویسنده کتاب «در جستجوی راه: هشت گفتار پیرامون انقلاب اسلامی» با بیان اینکه برای طی این طریق روحیه انقلابی لازم است، گفت: تأکید مقام معظم رهبری بر داشتن روحیه انقلابی‌گری برای این است که ما در میانه راه هستیم. انقلاب خیلی مسیر پیش روی خود دارد.

وی ادامه داد: نکته دوم این است که پیام‌های انقلاب اسلامی از جنس مفاهیم آسمانی هستند و این تمام‌شدنی نیست. انقلاب اسلامی ما، انقلاب روسیه و فرانسه نیست که بگوییم افق خاصی مدنظرش بوده و حالا به آن رسیده است. این انقلاب، یک انقلاب آرمانی است. اگر کار انقلاب به سرانجام رسیده بود دلیلی نداشت دشمنی‌های نظام سلطه همچنان توفنده و فزاینده ادامه داشته باشد. این یعنی کار تمام نشده است.

این انقلاب به دنبال مفاهیم محدود و گذرا نبوده است

شفیعی تصریح کرد: امروز احساس می‌کنیم خطی هست که به دنبال تحریف انقلاب اسلامی است. خطی است که دارد یک انقلاب بدلی و جعلی را معرفی می‌کند و به تصویر می‌كشد. منشور انقلاب اسلامی امام(ره) است و تعبیر امام این است «انقلاب اسلامی تداوم رسالت پیامبران است» و جایی می‌نویسند «این انقلاب،‌ مقدمه نهضت جهانی حضرت بقیه‌الله(عج) است». پس این انقلاب به دنبال مفاهیم محدود و گذرا نبوده است؛ بلکه به دنبال اهداف بلند و الهی است.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به تلاش‌های نظام سلطه برای مقابله با انقلاب اسلامی، گفت: نظام سلطه تمام تلاشش را کرد که انقلاب در ایران به پیروزی نرسد. وقتی پیروز شد تمام تلاشش این بود که با انقلاب اسلامی به یک تفاهم و تعاملی برسد. عمده این تلاش‌ها را در دولت موقت می‌بینید. امام(ره) این تفاهم را به مصلحت ایران اسلامی نمی‌دیدند. در مرحله بعد وارد تحریم‌های اقتصادی شد؛ یعنی ریشه تحریم‌های اقتصادی به سال 58 برمی‌گردد. وقتی این تحریم‌ها هم به نتیجه نرسید، جنگ تحمیلی سال 59 شروع شد.

سیاست امروز نظام سلطه القای ناکارآمدی نظام اسلامی است

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی آغاز دوره جدید تلاش نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی است،‌ گفت: بدون تردید جنگ تحمیلی،‌ جنگ دولت یا حزب یا حکومت عراق با ما نبود. جنگ نظام سلطه با ما بود. در این هشت سال هم به نتیجه نرسید و آنچه که امروز سیاست نظام سلطه است یک براندازی نرم علیه جمهوری اسلامی است و آن القای ناکارآمدی نظام اسلامی است. به نظرم آمریکایی‌ها امروز به دنبال این هستند که فلسفه شکل‌گیری نظام اسلامی زده شود. نرم‌افزار غیرتوانمند معرفی شود. بحث امروز دلار و انرژی هسته‌ای و ... نیست. بحث امروز این است که ملت ایران به این نتیجه برسد که نظام اسلامی نمی‌تواند امور آنها را تدبیر کند.

شفیعی ادامه داد: این همه اهتمام مقام معظم رهبری به حوزه تولید، اشتغال، اقتصاد، خوداتکایی و ... برای چیست؟ از این روست که مقام معظم رهبری به عنوان یک رصدگر حکیم می‌بیند اینها کجا را هدف گرفته‌اند.

نویسنده کتاب «در جستجوی راه: هشت گفتار پیرامون انقلاب اسلامی» با تصریح به اینکه اغتشاشات اخیر را نباید یک مسئله عادی تلقی کرد، گفت: مهم‌تر از آدم‌های در خیابان،‌ خطری است که این مطلب را دنبال می‌کند و نباید تصور کنیم مطلب تمام شده است. علت و عوامل بروز این زمینه مادامی که هستند دشمن آن را دنبال می‌کند که نظام اسلامی نمی‌تواند امور اقتصادی و تولید واشتغال و ... را تدبیر کند.

شرایط، شرایط عادی نیست که با هشت ساعت کار اداری بار به مقصد برسد

وی با تأکید بر اینکه تکلیف مسئولان این است که به جنگ این براندازی نرم بروند، اظهار کرد: فارغ از اشخاص و جریان‌های سیاسی امروز هر کس در نظام جمهوری اسلامی کاری را بر عهده دارد، باید آن کار را جهادی انجام دهد. چون شرایط، شرایط عادی نیست که با هشت ساعت کار اداری بار به مقصد برسد و از حالت آماده‌باش به حالت آزادباش انتقال پیدا بکنیم. بار بر زمین است و مسئولیت سنگین است.

آحاد مردم باید احساس کنند که کارگزاران نظام اسلامی با تمام توان دارند کار می‌کنند

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه باید آحاد مردم احساس کنند که کارگزاران نظام اسلامی با تمام توان دارند کار می‌کنند،‌ گفت: اگر این احساس به وجود نیاید، مشکلات می‌تواند هزینه ایجاد کند. مردم باید احساس کنند مسئولان تمام‌وقت و تمام‌قد دارند کار می‌کنند و آنها خود را از نسلی جدای از متن مردم نمی‌دانند. این خیلی مهم است.

شفیعی تأکید کرد: اشرافی‌گری، تجمل‌گرایی و ویژه‌خواری مفاهیمی هستند که انقلاب پا به آنها زد. با پیروزی انقلاب این مفاهیم منفور شد. این امتیازهای خاص نباید دوباره برگردد. مسئولان باید متوجه باشند که مطالبه مردم بر اساس آموزه‌های انقلاب اسلامی این است که مسئولان مردمی زندگی کنند و مردمی عمل کنند و کار کنند.

وی با بیان اینکه کشور نیاز به کار جهادی دارد، گفت: کشور سرشار از نعمت‌های الهی است. فرصت‌ها در کشور زیاد است و مسئولان باید کار و تلاش کنند. باید بتوانیم این ناامیدی را برای نظام سلطه ایجاد کنیم که نسخه نظام جمهوری اسلامی، نسخه کارآمدی است و می‌تواند پاسخگوی مشکلات باشد.

نویسنده کتاب «در جستجوی راه: هشت گفتار پیرامون انقلاب اسلامی» با تصریح به اینکه ما در مورد انقلاب اسلامی کم‌کاری داریم، گفت: اتفاقات بزرگی در انقلاب اسلامی رخ داده است که الآن دشمنان ما دارند آنها را تفسیر می‌کنند. کار بزرگ انقلاب اسلامی برهم زدن نظم نوین جهانی بود. کار بزرگی که انقلاب اسلامی کرد تحقیر مرگ بود.

شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نباید گفتمان دهه فجر گفتمان افتتاح پروژه‌های عمرانی باشد، تأکید کرد: دهه فجر گفتمان احیای ایثار،‌ ارزش‌های الهی، شهامت و نترسیدن است. اینها باید گفته شود که معلوم شود امام(ره) چه کردند. امام حقیقتاً‌ تداوم مسیر پیامبران الهی بود. به دنبال آنچه گفت حرکت کرد.

بی‌اعتنایی و بی‌توجهی به گفتمان انقلاب اسلامی به هیچ وجه به مصلحت نیست

شفیعی با تأکید بر اینکه مسئولان ما باید در اثبات کارآمدی نظام دینی تمام‌قد کار کنند،‌ گفت: بی‌اعتنایی و بی‌توجهی به گفتمان انقلاب اسلامی به هیچ وجه به مصلحت نیست. این گفتمان،‌ گفتمان حماسه و شجاعت و ایثار و ایستادگی است و نباید از رونق بیفتد. ما در بیان تاریخ انقلاب اسلامی کم‌کاری داریم. وظیفه نسل جوان در این زمینه پیگیری و مطالبه و وظیفه محققان و نخبگان بازگویی و انتقال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: گفتمان ترس دائمی از جنگ، گفتمان انقلاب اسلامی نیست؛ چون شجاعت و انقلابی‌گری از عوامل بازدارنده دشمن است. ما جنگ‌افروز نیستیم اما انقلاب اسلامی به ما آزادباش نداده است. چنانکه امام(ره) پس از جنگ تحمیلی فرمود «فرزندانم کمربندهایتان را ببندید که هیچ چیز عوض نشده است».

مردم به مسئولان بر اساس نسبتشان با انقلاب اسلامی امتیاز می‌دهند

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: الحمدالله مردم در هر صحنه‌ای که نیاز باشد حضور پیدا کردند و مردم به مسئولان بر اساس نسبتشان با انقلاب اسلامی امتیاز می‌دهند. اینکه چقدر به آرمان‌های امام(ره)، به زهد، به ساده‌زیستی پایبندند. اگر این توجه در مسئولان بیشتر باشد وضع بهتر خواهد شد.

اگر ملت ایران امام خود را نشناسد مثل این است که شناسنامه خود را گم کرده است

وی در پایان با بیان اینکه منظومه فکری امام، منشور انقلاب است، اظهار کرد: برای اینکه انقلاب در مسیر درست حرکت کند و به چپ‌روی و راست‌روی مبتلا نشود باید به امام(ره) رجوع کنیم. اگر ملت ایران امام خود را نشناسد مثل این است که شناسنامه خود را گم کرده است. امام(ره) در انقلاب اسلامی برای ما اینطور است.

captcha