قرآن به شکل کاربردی در دانشگاه‎ها آموزش داده شود
کد خبر: 3534051
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
حجت‎الاسلام قرائتی:

قرآن به شکل کاربردی در دانشگاه‎ها آموزش داده شود

گروه فعالیت‎های قرآنی: معلم قرآن بیان کرد: مدرک‌گرایی باعث شده است که تخصص‎های فنی و علمی در میان دانشجویان کمرنگ شوند و جوانان بیکار و جویای کار در کشور همیشه به دنبال ایجاد مشاغل راحت هستند؛ در زمینه فرهنگی و قرآنی نیز باید به شکل کاربردی فعالیت کرد تا بتوانیم کارها را جلو ببریم.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)، حجت‏ الاسلام والمسلمین قرائتی صبح امروز 8 مهر ماه در آیین اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) گفت: دانشگاه‎های ما امروز از بیماری رنج می‎برند؛ باید روح قرآن در جامعه دانشگاهی ما جریان پیدا کند، دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به ذاتی که دارد در این عرصه باید پیشگامانه حرکت کند.
وی افزود: قانون باید مراعات شود ولی نباید بند قانون باشیم زیرا برای پیشبرد امور باید فعالیت‎هایی فراتر از سطحی که در نظر گرفته شده انجام داد؛ باید از دانشجویان و اساتید استفاده کرد و ذهن آنها را در مسیری قراردهیم که بتوانند بهترین انتخاب‎ها و روش‎ها را برای انجام بالاترین فعالیت‎ها داشته باشند.
قرائتی بیان کرد: فعالان قرآنی در اولین گام باید نیت‎های خود را خالص کنند؛ کسی نباید نیت خود را برای حضور در این عرصه با پول معاوضه کند؛ نباید بند ترم و نمره و مدارک دانشگاهی و حوزوی بمانیم بلکه باید از ابتدا ملخصانه در این مسیر وارد شویم و در پایان به بهترین شکل امور را پیگیری کنیم.
وی گفت: مدرک گرایی باعث شده است که تخصص‎های فنی و علمی در میان دانشجویان کمرنگ شوند؛ همین مدرک گرایی باعث شده است که جوانان بیکار و جویای کار در کشور همیشه به دنبال ایجاد مشاغل راحت هستند زیرا تخصصی فرانگرفتند که با آن برای خود کار ایجاد کنند؛ در زمینه فرهنگی و قرآنی نیز باید به شکل کاربردی فعالیت کرد تا بتوانیم کارها را جلوببریم.
استاد حوزه تصریح کرد:  دانشگاه‎ها دنیا را اداره نکردند؛ زیرا جوامع پیشرفته تر جنایات بیشتری انجام دادند؛ کسانی که بیسواد هستند نمی‏توانند اختلاس کنند ولی علمی که بدون قرآن وارد فضای ذهنی مردم شد چنین جنایاتی را به بار می‎آورد؛ پس تا زمانی که قرآن و دین در روح علم دانشگاهی وارد نشود نمی‎توانیم به نتیجه برسیم.
وی اظهارکرد: طلاب و دانشجویان باید عطش علم آموزی عملی داشته باشند؛ سالها پیش میزبانی شهید مطهری را در قم پذیرفتم ولی در موقع بازگشت بیش از یک ساعت از وی سوال وجواب‎های علمی می‎کردم تا بتوانیم در آینده به سوالات نیز به همین خوبی پاسخ دهیم؛ دانشجویان و طلاب باید این چنین عطش علمی خود داشته باشند تا بتوانند در جامعه تاثیرگذار باشند.
قرائتی گفت: کشورما صد طلبه جهادی چون شهید نواب صفوی و 100 لباس شخصی چون شهید رجایی نیاز دارد زیرا این بزرگان توانستند خارج از معیارها و چارچوب‎هایی که وجود داشت فضای جامعه را به جلو ببرند؛ متاسفانه امروز قفل‎هایی در کشور وجود دارد که باید با وجود افرادی چون شهید رجایی و شهید صفوی این قف‎ها را شکست.
معلم قرآن بیان کرد: پیامبر فرمودند که سید امت من خادمان و کارگران هستند ولی متاسفانه ضعف اعتقادی باعث شده است که کسانی که کارگری می‎کنند و یا دانشجویانی که دانسته خادم مردم شده‎اند از دید مردم افرادی ناموفق خطاب می‎شوند؛ مشکل بیکاری جوانان ما نیز ریشه در همین اعتقادات اشتباه دارد زیرا نمی‎خواهند به کارهای کوچک ندهند تا مسیر موفقیت را از این طریق طی کنند.
وی افزود: باید خاک آموزش و پرورش را عوض کنیم تا بتوانیم در دانشگاه از این جوانان استفاده کنیم؛ جامعه ما باید بداند که با قرآن می‏‌تواند مشکلات خود را درمان کند زیرا قرآن اسرار عجیبی با خود دارد که اگر به آن توجه نکنیم هیچگاه به پیشرفت واقعی نمی‏رسیم.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۰۹:۲۸
0
0
از طریق بسیاری از مشکلات و موانع در زمینه قرآن برطرف می‌شود
captcha