امر به معروف؛ عامل تداوم حیات امت اسلام
کد خبر: 3526614
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
حجت‌الاسلام رستمی تأکید کرد:

امر به معروف؛ عامل تداوم حیات امت اسلام

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: امر به معروف و نهی از منکر نشانه حیات و تداوم امت اسلام است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حشمت‌الله رستمی، معاون تبلیغات اسلامی و نماینده ستاد امر و نهی از منکر استان ایلام در هیئات مذهبی و تشکل‌های مردمی امروز نهم شهریور ماه در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، اظهار کرد: امر به معروف نهی از منکر نشانه حیات و تداوم امت اسلام است و خداوند در آیه ۱۱۰ سوره مبارکه آل عمران ملاک برتری جامعه اسلامی را اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر می‌داند و در آیه ۱۰۴ همین سوره صراحتاً به تشکیل گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر دستور می‌فرماید.
وی با اشاره به آیات و روایات در مورد این فرضیه مهم، افزود: آنچه از ده‌ها آیه قرآن کریم و مجمع روایات اهل‌بیت (ع) در مورد این فرضیه پر اهمیت دریافت می‌شود این است که احیاء شعائر دین خدا در گرو امر به معروف و نهی از منکر است. مسئولیت پذیری دینی آحاد مسلمانان ایجاب می‌کند که هر کس ضمن تلاش برای تکامل اخلاقی و معنوی خود راه را نیز برای دیگران آشکار کند.
حجت‌الاسلام رستمی با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های انبیاء الهی که باید در میان همه ما بیدار شود، احیاء قلوب است، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم جامعه سالمتری داشته باشیم چاره‌ای جز احساس مسئولیت در قبال یکدیگر نداریم. این احساس مسئولیت باید خود را در تعهد ما به احیاء این فریضه نشان دهد. آیه ۴۱ سوره مبارکه حج بیان دیگری از این واجب الهی را مطرح و آن را از ویژگی‌های حکومت‌های دینی بر می‌شمارد: الَّذینَ إِنْ مَکَّنّاهُمْ فِی اْلأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَر) همان کسانی که در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را بر پا میدارند، و زکات می دهند، و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان ایلام در پایان تصریح کرد: ارتقاء سطح سلامت اخلاقی و معنوی جامعه در گرو میزان پایبندی متدینان جامعه به تذکر لسانی و امر به معروف است که هر اندازی این اهرم کنترل اجتماعی نمود بیشتری داشته باشد، به همان ندازه فضائل اخلاقی رشد پیدا می‌کند.
captcha