نگاه قبیله‌گرایی در انتخابات کنار گذاشته شود
کد خبر: 4212428
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
امام جمعه خرم‌آباد:

نگاه قبیله‌گرایی در انتخابات کنار گذاشته شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به در پیش بودن انتخابات و اینکه انتخاب فرد اصلح ضروری بوده و مردم نگاه قبیله‌گرایی را کنار بگذارند، گفت: برگزارکنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی امین و امانت‌دار مردم بوده و حفاظت و صیانت از رأی مردم را برعهده دارند.

حجت الاسلام احمدرضا شاهرخی،  نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، امروز، هفتم اردیبهشت ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلای الغدیر برگزار شد، با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی، گفت: اگر افرادی بدون در نظر گرفتن شایسته‌سالاری به فردی رأی دهند، خیانت به اسلام، نظام و مردم کرده است، انتخاب فرد اصلح ضروری بوده و مردم نگاه قبیله‌گرایی را کنار بگذارند.

وی با بیان اینکه برگزارکنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی امین و امانت‌دار مردم بوده و حفاظت و صیانت از رأی مردم را برعهده دارند، همچنین مسئولان طبق قوانین حق تبلیغ ندارند و در غیر این‌صورت برخورد خواهد شد، اضافه کرد: اگر تخلفاتی صورت بگیرد، باید اطلاع‌رسانی شود تا جنبه بازدارندگی داشته باشد، همچنین منصوبان ولی فقیه در لرستان هم به صورت یکسان حق دارند و ضوابط رعایت خواهد شد.

شاهرخی ادامه داد: هیچ نهادی در لرستان درباره رد و یا تأیید شخص و یا حوزه انتخابیه از نماینده ولی فقیه استعلام نکرده و همه چیز برای مردم یکسان خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به سالروز شهادت شهید استاد آیت‌الله مطهری و روز معلم، گفت: شهید مطهری اسلام‌شناسی کامل بودند و در آثار ایشان شناخت عمیق از جریانات گوناگون سیاسی، عقیدتی و.. را مشاهده می‌کنیم و مهارت‌های مثال‌زدنی این فیلسوف و فقیه در تجزیه‌وتحلیل این جریانات را همواره شاهد بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام شاهرخی با تأکید بر اینکه معلم کسی است که چراغ هدایت، معرفت، ارشاد و… را در دل شاگرد و آموزنده روشن می‌کند و این باارزش‌ترین و ماندگارترین هدیه یک معلم است، افزود: معلمان باید آگاهی به تربیت اسلامی داشته باشند تا بتوانند نسلی کارآمد و باشرافت که افتخار برای ایران اسلامی باشد را تربیت کنند.

وی با اشاره به وحشی‌گری و جنایات اسرائیل در غزه، ادامه داد: رژیم اشغالگر قدس کانون جرم و جنایت در دنیاست و تمام قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد و مورد حمایت آمریکای جنایتکار قرار می‌گیرد، این رژیم دژ استعمار در جهان است و با هدایت مقام معظم رهبری در مقابل زورگویان عالم ایستادگی‌ خواهیم کرد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد در ادامه با اشاره به روز کارگر و تبریک این روز به قشر کارگر، اظهار کرد: حیات و زندگی جامعه وابسته به کار و کارگر و مهم تلقی می‌شود، جامعه باید به سمتی حرکت کند که کسب ثروت رابطه مستقیم با کار داشته باشد.

وی افزود: ویژه‌خواری، ربا، رانت و از این قبیل در نظام اسلامی باید برچیده شود، همچنین بخشی از مشکلات امروز از عدم به هنگام، فوری و قاطع در مبارزه با فساد است، توجه به ارتقای شغلی کارگر، پرداخت حقوق به موقع کارگران و دقت در واگذاری کارها به کارگر ضروری است.

وی با اشاره به معارفه اخیر استاندار جدید لرستان بر لزوم حمایت دولت، حاکمیت و قوای سه‌گانه از نماینده خود یعنی استاندار تأکید کرد و گفت: برای حل مشکلات استان، استاندار نیازمند حمایت ویژه برای تحقق تحول همراه با جهش است.

شاهرخی اضافه کرد: حمایت‌هایی که تابه‌حال شده قابل‌ تقدیر است، اما با این میزان، مشکلات استان لرستان حل نمی‌شود، راز موفقیت نماینده دولت این بوده که ابتدا هیئت دولت و سپس حاکمیت در بیرون از استان حمایت کامل از استاندار داشته باشند، این حمایت و همکاری نیز در درون استان باید وجود داشته باشد.

انتهای پیام
captcha