هفته گردشگری میمند ثبت ملی شود/ تقدیم 520 شهید از فیروزآباد
کد خبر: 4211490
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴

هفته گردشگری میمند ثبت ملی شود/ تقدیم 520 شهید از فیروزآباد

فرماندار فیروزآباد با اشاره به ظرفیت‌های شهر میمند در گردشگرپذیر بودن طی اردیبهشت‌ماه درخواست کرد تا هفته گردشگری میمند به عنوان رویداد رسمی ثبت شود.

حبیب‌الله جمشیدی، فرماندار فیروزآبادبه گزارش ایکنا از فارس، حبیب‌الله جمشیدی، فرماندار فیروزآباد امروز، اول اردیبهشت‌ماه در نشست خبری بزرگداشت هفته میمند که در این شهر برگزار شد، از فعالیت قریب ۱۴۰ کارگاه عرق‌گیری در بخش میمند خبر داد که از این تعداد ۳۶ کارگاه به صورت صنعتی و مابقی به صورت سنتی به کار عرق‌گیری از گل محمدی و سایر گل‌ها مشغول هستند.

وی میزان سطح زیر کشت گل محمدی در میمند را یک هزار و 500 هکتار اعلام کرد و افزود: با فرا رسیدن اردیبهشت‌ماه خیل عظیمی از گردشگران به این شهر سفر می‌کنند که این فرصت مغتنمی را برای معرفی فرهنگ غنی منطقه و جذب سرمایه‌گذار فراهم می‌کند.

جمشیدی با اشاره به نامگذاری 8 اردیبهشت‌ماه به عنوان روز میمند در تقویم ملی رویدادهای گردشگری اظهار کرد: درخواست داریم تا در بخش گردشگری هفته گردشگری میمند به عنوان رویداد رسمی ثبت شود که امسال این هفته را از 6 تا 12 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌کنیم.

فرماندار فیروزآباد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فیروزآباد یکی از شهرستان‌های با قدمت استان و کشور است که در آن جمعیت شهری، روستایی و عشایری حضور دارند.

وی با تأکید بر اینکه تمام اقوام و ایلات عشایر و روستایی و شهری در این شهرستان از پیش از انقلاب تاکنون حول محور روحانیت با یکدیگر وحدت دارند، افزود: طبق سرشماری سال 1398، جمعیت این شهرستان بیش از 121 هزار نفر است.

جمشیدی مساحت کل شهرستان فیروزآباد را 3 هزار و 800 کیلومتر مربع اعلام کرد و افزود: مردم فیروزآبادی به فتوای مرجعیت وقت مرحوم آیت‌‌‌الله العظمی لاری نقش بسزایی در مبارزه با طاغوت و استعمار انگلیس ایفا کردند و در دوران ستمشاهی نیز فعالیت‌های انقلابی متعددی انجام دادند به طوری که در حاکمیت پهلوی مردم شهرستان ساواک را تسخیر کردند.

فرماندار فیروزآباد از تقدیم 520 شهید از این شهرستان به انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس خبر داد و افزود: نخستین شهید مدافع حرم استان شهید شریفی که سومین شهید مدافع حرم کشور هم هست،‌ از این شهرستان بوده است که همگی این‌ها نشان از غنای فرهنگی فیروزآباد دارد.

انتهای پیام
captcha