استقبال مسلمانان آلمان و ونزوئلا از قاریان مصری در ماه رمضان + فیلم
کد خبر: 4210172
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳

استقبال مسلمانان آلمان و ونزوئلا از قاریان مصری در ماه رمضان + فیلم

قاریان مصری که از سوی وزارت اوقاف مصر برای تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان به خارج از این کشور اعزام شده بودند، با استقبال گسترده در ونزوئلا و آلمان مواجه شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از وتو، قاریان مصری که برای تلاوت قرآن کریم و گرامیداشت شب‌های ماه مبارک رمضان از سوی وزارت اوقاف به کشورهای مختلف اعزام شده بودند، با استقبال گسترده مسئولان و مسلمانان این کشورها به ویژه در آلمان و ونزوئلا مواجه شدند. مقامات عالی‌رتبه این دو کشور با ارسال پیام‌هایی به وزارت اوقاف و وزارت خارجه مصر، مراتب تشکر و قدردانی خود از اعزام این قاریان را به دولت مصر اعلام کردند.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز به نوبه خود از نمایندگان وزارت اوقاف مصر در رأس هیئتی از سفرای کشورهای عربی و اسلامی و نمایندگان مراکز اسلامی در کاخ ریاست جمهوری این کشور پذیرایی کرد.

در این دیدار علاوه بر سخنان وی، تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط نماینده وزارت اوقاف مصر تلاوت شد رئیس مراکز اسلامی این کشور نیز سخنرانی کرد.

از سویی دبیر کل شورای مسلمانان آلمان نیز با ارسال نامه‌ای از وزارت اوقاف مصر به دلیل اعزام قاریان برجسته در ماه مبارک رمضان به این کشور تشکر و قدردانی کرد. به گفته وی تعداد کثیری از مسلمانان آلمان در مساجد و مراکز اسلامی این کشور حضور یافتند و استقبال گرمی از تلاوت قاریان مصری در این مراکز به عمل آوردند.

از سویی رئیس مرکز بین‌المللی صلح و رواداری اسلامی در برزیل و آمریکای لاتین، با ارسال نامه‌ای از وزیر اوقاف مصر به دلیل اعزام قاریان برجسته به برزیل و دیگر کشورهای آمریکای لاتین و همچنین برجسته ساختن گفتمان روشنگرانه و معتدل دینی از سوی خطیبان و ائمه جماعت اعزامی به این کشورها، تقدیر و تشکر کرد.

 

انتهای پیام
captcha