کمک 30 میلیارد ریالی خیران ایلامی در جشن گلریزان
کد خبر: 4209484
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴

کمک 30 میلیارد ریالی خیران ایلامی در جشن گلریزان

در جشن گلریزان ایلام که به همت ستاد دیه این استان در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان برگزار شد، مبلغ سه میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع‌آوری شد.

جشن گلریزانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های استان ایلام، عمران علی‌محمدی، رئیس‌کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه خیران و مسئولان استانی در جشن گلریزان نقش‌آفرینی کردند، گفت: مبلغ سه میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع‌آوری شد.
 
وی با اشاره به احادیث و روایاتی از ائمه اطهار(ع) در خصوص انجام کار خیر و کمک به نیازمندان اظهار کرد: در سال گذشته 155 زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیران از زندان آزاد شدند. 
 
رئیس‌کل دادگستری استان ایلام بیان کرد: پذیرش اعسار زندانیان توسط مراجع قضایی و گذشت شکات با تلاش مددکاران نیز باعث شد زندانیان جرائم غیرعمد به آغوش خانواده خود برگردند.
 
وی با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی در استان ایلام و بهبود فرایند خدمت گفت: 45 درصد از پرونده‌های قضایی که به شوراهای حل و اختلاف ارجاع داده می‌شوند به صلح و سازش ختم می‌شود و در این راستا تلاش و همت هیئت‌های صلح و سازش و ریش‌سفیدان ستودنی است.
 
محمدسبحان حسنی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام در این مراسم به اهمیت کار خیر و برگزاری جشن گلریزان در استان اشاره کرد و گفت: انفاق و گذشت تأثیر بسیار مهمی از نظر اخلاق و رفتار اجتماعی دارد و این مهم در ماه مبارک رمضان جلوه‌ای خداپسندانه و ارزشمند دارد.
 
یادآور می‌شود، یکی از خیران حاضر در جشن گلریزان ضمن کمک 120 میلیون تومانی به ستاد دیه، از بدهی یک میلیارد و 700 میلیون تومانی خود گذشت و زمینه آزادی زندانی نیازمند مالی را فراهم کرد.
انتهای پیام
captcha