حضور بالغ بر 3 میلیون دانش‌آموز در محفل قرآنی به یاد نوجوانان شهید غزه + عکس
کد خبر: 4209345
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
دومین محفل قرآنی دانش‌آموزان جهان اسلام برگزار شد

حضور بالغ بر 3 میلیون دانش‌آموز در محفل قرآنی به یاد نوجوانان شهید غزه + عکس

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری بزرگترین محفل قرآنی دانش‌آموزان جهان اسلام گفت: این محفل همزمان در مدارس کشور با مشارکت حدود 20 هزار مدرسه و حضور بالغ بر سه میلیون دانش‌آموز برگزار شد.

قرآن کریم در مدارسبه گزارش خبرنگار ایکنا، بزرگترین محفل قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام که هرساله در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، امروز دوشنبه ۲۰ فروردین رأس ساعت ۹ صبح همزمان با برخی کشورهای جهان در ایران برگزار شد.

امسال این محفل به یاد دانش‌آموزان شهید غزه برگزار شد که از جمله کشورهایی که اقدام به برگزاری آن کردند می‌توان به هندوستان، افغانستان، پاکستان، سنگال، سیرالئون، دانمارک و ... اشاره کرد.

در استان تهران این محفل قرآنی در دو منطقه یکی میدان آزادی ویژه دانش‌آموزان مناطق آموزش و پرورش شهر تهران و دیگری در دولت‌آباد شهرری ویژه دانش‌آموزان شهرستان‌های استان تهران برگزار شد که مورد اخیر را اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری میزبانی کرد.


گزارش تصویری محفل قرآنی دانش‌آموزان آموزش و پرورش شهرستان‎های استان تهران


در محفل قرآنی دانش‌آموزان شهرستان‌های استان تهران که در مجموعه فرهنگی ـ ورزشی سعادت واقع در بلوار قدس دولت‌آباد شهرری و با حضور جمعی از دانش‌آموزان منتخب دختر و پسر در همه مقاطع تحصیلی برگزار شد، میکاییل باقری؛ مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش به اتفاق مسعود بهرامی؛ مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و برخی از معاونان فرهنگی، تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش استان تهران حضور داشتند.

میکاییل باقری در  حاشیه این محفل به خبرنگار ایکنا گفت: بزرگترین محفل انس با قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام امروز برای دومین سال متوالی به طور همزمان در حدود 20 هزار مدرسه در سراسر کشور، 32 مرکز استان و 740 منطقه آموزش و پرورش برگزار شد و البته حدود 12 کشور اسلامی و غیر اسلامی نیز در برگزاری این محفل که امسال به یاد شهدای دانش‌آموز غزه برگزار می‌شود، مشارکت کردند.

کد

وی ادامه داد: در قالب برگزاری این محفل بالغ بر سه میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور پای رحل قرآن نشسته و تلاوت قاریان را استماع کردند که علاوه بر این با اهتمام ائمه جمعه و جماعات و همچنین خطبای مساجد، دانش‌آموزان در جریان تفسیر و بیان مفاهیم و معارف قرآنی نیز در این محفل قرار گرفتند.

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: از آنجا که طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است و روز 28 ماه رمضان نیز  طی این طرح اختصاص به سوره مبارکه «حشر» دارد، لذا دانش‌آموزان علاوه بر تلاوت و استماع آیاتی از قرآن در این محفل، آیه 18 سوره «حشر» را نیز همخوانی کردند و پای تفسیر و بیان معانی و مفاهیم آن نیز نشستند. 

باقری در پایان در مورد نحوه هماهنگی برگزاری این محفل در سایر کشورها گفت: از صدا و سیما و شبکه پویا برای پوشش زنده و مطلوب این محفل تشکر می‌کنم.

در این برنامه دانش‌آموزان حاضر در این محفل به همخوانی سوره مبارکه «کوثر» پرداختند و سپس مجتبی قدبیگی؛ قاری ممتاز بین‌المللی و حافظ کل قرآن که مربی تربیتی یکی از مناطق آموزش و پرورش است، به تلاوت آیاتی از سوره «بقره» و سوره «فتح» پرداخت. برنامه دیگر این محفل، اجرای گروه دانش‌آموزی مکتب‌القرآن بود که آیاتی از قرآن را همخوانی کردند.

یکی از دختران دانش‌آموز نیز با اجرای دکلمه‌ای در مورد غزه و مقاومت مردمان این شهر در برابر هجمه رژیم صهیونیستی، یاد و خاطره شهدا و به خصوص شهدای دانش‌آموز غزه را گرامی داشت و در میان برنامه نیز سه نفر از پسران دانش‌آموز آیاتی از قرآن کریم را به سبک‌های مصری تلاوت کردند.

انتهای پیام
captcha