صیاد شیرازی شهیدی از جنس شهادت، ایثار و معنویت بود
کد خبر: 4209335
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
استاندار ایلام:

صیاد شیرازی شهیدی از جنس شهادت، ایثار و معنویت بود

استاندار ایلام در مراسم بیست و پنجمین سالگرد شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی گفت: شهید سپهبد علی صیادشیرازی، شهید بزرگوار و مخلص بود که جنسی از شهادت و ایثار داشت.

حسن بهرام نیا، استاندار ایلامبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام شامگاه، ۱۹ فروردین‌ماه در مراسم بیست‌وپنجمین سالگرد شهادت شهید سپهبد علی صیادشیرازی در پایگاه هوایی آبدانان، ضمن یادآوری ۲۰ فروردین‌ماه روز ملی فناوری هسته‌ای گفت: کشور ایران ۷  شهید در حوزه فناوری هسته‌ای را تقدیم نظام و انقلاب کرده است که یکی از این شهدا یعنی دانشمند شهید دکتر داریوش رضایی‌نژاد متعلق به استان ایلام و متولد شهرستان شهیدپرور آبدانان است.
 
وی افزود: شهید صارم طهماسبی یکی دیگر از شهدای آبدانان بود که شخصیتی مقتدر و شجاع با ۵۰ ماه اسارت در زندان دشمن بعثی بود که در عملیات الفجر(۵)، از فرماندهان گردان‌های تیپ حضرت امیر(ع) بودند. همچنین جوان ۱۲ ساله، شهید علی جرایه از دیگر افتخارات این استان و شهرستان آبدانان است.
 
استاندار ایلام بیان کرد: این یادواره متعلق به شهید سپهبد علی صیادشیرازی، شهید بزرگوار و مخلص خداست که از جنس شهادت و ایثار بود. 
 
وی با اشاره به آیه ۲۳ سوره احزاب «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا» برخی از آن مؤمنان، بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند کاملا وفا کردند، پس برخی پیمان خویش گذاردند (و بر آن عهد ایستادگی کردند تا به راه خدا شهید شدند) و برخی به انتظار (فیض شهادت) مقاومت کرده و هیچ عهد خود را تغییر ندادند) گفت: شهید صیاد شیرازی از مصادیق بارز این آیه بود که با خداوند متعال عهد و پیمان می‌بست.
 
نماینده عالی دولت در استان ایلام افزود: شهید صیاد شیرازی شخصیتی معنوی، معتقد، متعبد و ایثارگر بود که این سرزمین پاک و مطهر هیچ‌گاه شخصیت این شهید را فراموش نخواهد کرد.
 
بهرام‌نیا تصریح کرد: این فرمانده غیور و ولایی و دارای علوم نظامی برای مبارزه با دشمنان اسلام که با همه امکانات تجهیز شده بودند حضور یافت و ایستادگی کرد. همچنین در چندین عملیات حضور داشتند.
 
وی گفت: عمل، گفتار، شجاعت و اخلاص شهید صیاد شیرازی، میدان‌دار بودن در غائله کردستان و عملیات مرصاد از دلایل مهم کینه‌ دشمنان نسبت به این شهید بود و در نهایت این بزرگوار را ترور و به شهادت رساندند.به برکت ایثار، اخلاص و معنویت شهدا، ایران جزو کشورهای برتر دنیا در دانش هسته‌ای است‌.
انتهای پیام
captcha