روز قدس نام فلسطین را در جهان زنده کرد
کد خبر: 4208825
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۸
امام جمعه ایلام:

روز قدس نام فلسطین را در جهان زنده کرد

امام جمعه ایلام با بیان اینکه روز جهانی قدس یکی از مهم‌ترین یادگارهای امام راحل است که نام فلسطین و مظلومیت قدس را در جهان زنده کرد، گفت: مراسم روز جهانی قدس، روز دنیای اسلام و امت اسلامی و فریاد خشم مسلمانان جهان علیه جنایتکاران صهیونیسم است.

حجت الاسلام کریمی تبار، امام جمعه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ۱۷ فروردين‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی(ره) شهر ایلام، با بیان اینکه روز جهانی قدس یکی از مهم‌ترین یادگارهای امام راحل است که نام فلسطین و مظلومیت قدس را در جهان زنده کرد، اظهار کرد: مراسم روز جهانی قدس، روز دنیای اسلام و امت اسلامی و فریاد خشم مسلمانان جهان علیه جنایتکاران صهیونیسم است. روز قدس، روز یک راهپیمایی ساده نیست بلکه خونی در رگ‌ جهان اسلام و عامل اتحاد جامعه اسلامی و تمام ملت‌های آزاده است.
 
وی با بیان اینکه امروز جریان فلسطین به نماد حق و باطل تبدیل شده است، افزود: روز قدس، روزی است که مردم مظلوم و مقتدر فلسطین احساس می‌کنند از حمایت مردم دنیا برخوردار هستند و برای احقاق حق این ملت مظلوم، از آن دفاع می‌کنند، در روز قدس امسال، تمام انسان‌های آگاه و آزاده دنیا با مردم فلسطین همنوا شدند.
 
کریمی‌تبار با اشاره به اینکه در روز جهانی قدس امسال نه تنها ملت‌های مسلمان بلکه انسان‌های آزاد و آگاه دنیا با مردم مسلمان ما همنوا شدند تا از مردم مظلوم فلسطین حمایت و کاخ مستکبران را به لرزه درآورند، بیان کرد: غزه جلوه‌ای زیبا از جهاد و مقاومت است و مردم این منطقه با وجود حملات پی در پی و وحشیانه رژیم صهیونیستی اما با اتکا به خداوند متعال و مقاومت، خود نشان دادند که از مرگ و جهاد نمی‌هراسند.
 
امام جمعه ایلام با بیان اینکه روز قدس نشان می‌دهد که مردم مسلمان امت واحدی هستند که با اهداف واحد، دشمنان مشترکی دارند، افزود: طوفان الاقصی ثمره روز قدس است، مردم غزه و فلسطین و مظلومان جهان، وقتی دیدند که انقلاب اسلامی با پیوندی که با خدا دارد، برای آنها می‌تواند راهگشا باشد، در مسیر انقلاب اسلامی قرار گرفتند و یک رویکرد جدید برای نشان دادن ایمان، تقوا و جهاد اسلامی به‌وجود آمد.
 
وی ادامه داد: با توجه به قرائن و شواهد، سرنوشت جنگ به نفع غزه رقم خواهد خورد، چراکه اسرائیل غاصب در دورن خود دچار بحران مدیریت شده است و شکست‌های مکرر این رژیم در برابر حماس، اقتصاد متزلزل و مهاجرت گسترده ساکنان اراضی اشغالی به کشورهای اصلی خود، بیانگر سردرگمی سران این حکومت جعلی است.
 
کریمی‌تبار اظهار کرد: هرچند حکام برخی کشورهای عربی حامی اسرائیل بوده‌اند، اما مردم آن کشورها با حمایت از فلسطینی‌ها، مقابل حکام خود ایستاده‌اند و مسیر خود را از حکامشان جدا کرده‌اند.
 
وی به ائتلاف جهانی آمریکا با هدف حمایت از اسرائیل اشاره کرد و افزود: این ائتلاف تلاش زیادی برای ضربه زدن به ضربات کوبنده یمن کرد، اما مذبوحانه این ائتلاف نیز شکست خورد.
 
نماینده ولی فقیه در ایلام تصریح کرد: نسل‌کشی و کودک‌کشی اسرائیل نتواست، مبارزان و مردم فلسطین را از مقاومت و مبارزه باز دارد بلکه مقاومت آنها مانعی جدی از دستیابی اسرائیل به اهداف شومش شده است.
 
امام جمعه ایلام افزود: به فرموده مقام معظم رهبری اسرائیل دچار بحران و در باتلاق غزه گرفتار شده است و در جدیدترین جنایات، اسرائیل برخلاف تمام قوانین بین‌المللی ساختمان کنسولگری ایران را مورد هدف قرار داد که این اقدام نشان‌دهنده ضعف و استیصال رژیم صهیونستی است.
 
کریمی‌تبار گفت: اکنون که اسرائیل در مرحله شکست قرار دارد، تمام تلاش خود را برای ایجاد جنگ و آتش‌افروزی در منطقه به کار بسته است، اما مسئولان‌ و مردم ایران صبور و زیرکانه ضربه کاری را بر پیکر اسرائیل وارد می‌سازند.
 
وی با اشاره به دیدار هیئت دولت و مسئولان ارشد کشور با رهبری اظهار کرد: گزارش رئیس‌جمهور در دیدار با رهبری بیانگر تلاش و همت دولت در کاهش تورم و فشار اقتصادی و رضایت رهبری از اقدامات دولت بود، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اثربخشی فعالیت‌های اقتصادی دولت بر سفره مردم و کاهش گرانی و تورم تأکید کردند.
 
امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان با اشاره به فیوضات ماه مبارک رمضان گفت: امید است در فرصت باقی مانده تلاش کنیم  بهترین قدم‌ها را برای بندگی خداوند متعال برداریم.
انتهای پیام
captcha