بسترهای لازم برای جمع‌آوری زکات فطریه در استان فراهم شود
کد خبر: 4208625
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
معاون استاندار ایلام:

بسترهای لازم برای جمع‌آوری زکات فطریه در استان فراهم شود

محمدسبحان حسنی گفت: بسترهای لازم برای جمع‌آوری زکات فطریه با همکاری فرمانداران و متولیان امر در استان فراهم شود.

محمد سبحان حسنی، معاون استاندار ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام، محمدسبحان حسنی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام در نشست هماهنگی جمع‌آوری زکات فطریه استان ایلام، با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی در خصوص جمع‌آوری و پرداخت زکات فطریه در استان، اظهار کرد: برای نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات فطریه از ظرفیت صدا و سیما، رسانه‌ها و فضای مجازی استفاده شود.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با بیان اینکه جزئیات نحوه پرداخت و مصارف زکات فطریه باید در صدا و سیما اطلاع‌رسانی شود، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی در این زمینه بسیار مهم است.
 
حسنی با تأکید بر اینکه تبیین فضای معنوی ماه مبارک رمضان در جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار است، گفت: فضلیت شب‌های قدر معادل، هزار ماه است که این مهربان بودن خداوند متعال را نسبت به بندگان خود را نشان می‌دهد. در ماه مبارک رمضان، روح و جان انسان صیقل داده می‌شود و اوج و عشق و دل‌دادگی انسان به معبود در ماه مبارک رمضان است که نیاز است این موضوع به‌ خوبی تبیین شود.
 
حسنی افزود: در پایان ماه مبارک رمضان عید فطر است و انسان که در این ماه جسم و جان خود را بیمه کرده در عید فطر، فطریه و انفاق می‌دهد و با خداوند معامله می‌کند.
 
معاون استاندار ایلام با اشاره به شهادت جمعی از سرداران رشید و خستگی‌ناپذیر اسلام در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، گفت: شهادت این سرداران که توسط رژیم جعلی اسرائیل، نشان دهنده اوج خباثت دشمنان این ملت است.
 
ناصر مرادی پویانی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام و دبیر شورای زکات استان در این نشست گفت: براساس تمهیدات در نظر گرفته شده جمع‌آوری زکات فطریه مردم استان صرفاً باید با مجوز دبیرخانه شورای زکات استان و هماهنگی با این شورا صورت گیرد. امسال صندوق‌های جمع‌آوری زکات از طریق شورای زکات و با نشان مخصوص زکات طراحی و به تعداد کافی در اختیار دستگاه‌ها و موسسات دارای مجوز جمع‌آوری زکات فطریه قرار می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 5 میلیارد تومان زکات فطریه مردم نیکوکار و روزه‌دار استان جمع آوری شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم به حدود 6 میلیارد تومان برسد.
 
مدیرکل کمیته امداد استان در ادامه به برنامه‌های شورای زکات استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه توسعه فرهنگ زکات به تلاش جمعی اعضای ستاد زکات بستگی دارد انتظار ما این است اعضای شورای زکات استان و شهرستان‌ها همکاری و مشارکت بیشتری در این زمینه داشته باشند.
انتهای پیام
captcha