آغاز عملیات احداث مجتمع «پردیس زندگی»، ویژه دانشجویان متأهل
کد خبر: 4205310
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

آغاز عملیات احداث مجتمع «پردیس زندگی»، ویژه دانشجویان متأهل

مراسم کلنگ‌زنی و عملیات احداث مجتمع ۸۰۰ واحدی پردیس زندگی ویژه دانشجویان متأهل دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد.

مجتمع «پردیس زندگی»به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات احداث مجتمع ۸۰۰ واحدی پردیس زندگی ویژه دانشجویان متأهل دانشگاه فردوسی مشهد که امروز 23 اسفندماه، با حضور جواد خدایی، معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، مسعود میرزائی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و هیئت رئیسه دانشگاه، در خیابان آسایش دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه‌ها از نظر ما سه بخش عائله دارند، بخش اول، دانشجویان مجرد دانشگاه، البته که طبیعی است در امتداد تحصیل موضوع مهم  ازدواج شکل گیرد که یک ضرورت قطعی است و نباید تحصیل مانع آن بشود، به‌ویژه اگر زوجین دانشجو باشند، این امکان فراهم باشد که ضمن تحصیل از امکان اسکان هم برخودار باشند. لذا عائله دوم دانشجویان متأهل هستند و عملیات اجرایی این مجتمع با این هدف آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: اگر مدیران در دستگاه‌های مختلف این انگیزه، اراده و تصمیم را داشته باشند و از ظرفیت‌های در اختیار خودشان برای تحقق این اهداف به میدان بیایند، حتما از طرف ما حمایت‌های ویژه خواهند شد.

نظری افزود: عائله سوم اساتید و کارمندان دانشگاه هستند که در این بخش نیز همانند دانشجویان متأهل به جد آمادگی داریم که در قالب نهضت ملی مسکن، دانشگاه را پشتیبانی و حمایت خاص داشته باشیم.

آغاز عملیات احداث مجتمع «پردیس زندگی»، ویژه دانشجویان متأهل

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: امروز در گام نخست یکی از این پروژه‌ها هستیم و امیدواریم با توجه به وجود مدیریت و همکارانی با روحیه جهادی در این دانشگاه، برنامه مسکن مربوط به کارکنان و اساتید در دستور کار قرار گیرد و حمایت‌های لازم نیز صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری از زمان در اجرای این پروژه، یادآور شد: امید است با این کار بتوایم عقب‌ماندگی‌هایی که به ویژه در حوزه مسکن داریم، جبران شود و مشکلات دانشجویانی که متأهل هستند کاهش یابد. همچنین باید گفت تامین مسکن به صورت عام برای مردم و به صورت خاص برای دانشجویان را در دستور کار قرار دادیم. 

تاسیس هزار واحد مسکونی با متراژ ۵۵ هزارمترمربع

آغاز عملیات احداث مجتمع «پردیس زندگی»، ویژه دانشجویان متأهل

مسعود میرزائی شهرابی رئیس دانشگاه فردوسی نیز در این مراسم اظهار کرد: قرار است پروژه فاخر و ارزشی با عنوان «پردیس زندگی» ویژه دانشجویان متأهل دانشگاه فردوسی را ذیل دولت مردمی سیزدهم در زمینی با متراژ ۵۵ هزار مترمربع با 1000 واحد مسکونی تاسیس کنیم.

وی بیان کرد: قصد داریم به سهم خودمان و جامعه دانشگاهی، در لبیک به دستورات رئیس جمهور در باب  تهیه منازل مسکونی برای دانشگاهیان و برای دانشجویان گامی برداریم و وظایف اجتماعی خود را در دانشگاه فردوسی مشهد به‌خوبی ایفا کنیم. 

آغاز عملیات احداث مجتمع «پردیس زندگی»، ویژه دانشجویان متأهل

مجتمع مسکونی دانشجویان متاهل؛ پارادایم جدید در حوزه خدمات دانشگاهی 

در ادامه جواد خدایی، معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، تصریح کرد: بسیاری از برنامه‌های ذهنی دانشگاه باید بر روی زمین عینی‌سازی شود. مجموعه دانشگاهیان استان به‌ویژه اساتید و دانشجویان دانشگاه فردوسی این انتظار را دارند که برنامه‌ها و ایده‌هایی که در دولت مطرح می‌شود در مجموعه دانشگاه ظهور و بروز عینی داشته باشد.

وی بیان کرد: بنابراین یک طراحی انجام شد و با نگاه عملیاتی موجود در دانشگاه فردوسی، این باور ایجاد شد که می‌توان این کار را انجام داد. زیرا مقداری درگیر این باور بودیم و به محض ایجاد این باور، ظرف دو هفته به نقطه‌ای رسیدیم که زحمت عزیزان آماده اجرایی شدن پروژه است. 

خدایی تاکید کرد: آنچه در سهولت و سرعت اجرای این پروژه قابل توجه است، اين است که اسناد و مدارک فنی و مطالعات از قبل انجام شده بود. با انجام محاسبات سازه، برآورد مصالح و ... صورت گرفت.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: امیدواریم تعریف مجتمع مسکونی دانشجویان متأهل به عنوان یک پارادایم جدید در حوزه خدمات دانشگاهی و دانشجویی اتفاق مبارکی باشد و شاهد بهره‌برداری فاز نخست این پروژه در همین دولت باشیم. 

انتهای پیام
captcha