سردار سلیمانی مسیر نابودی رژیم صهیونیستی را هموار کرد
کد خبر: 4191728
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴

سردار سلیمانی مسیر نابودی رژیم صهیونیستی را هموار کرد

سخنرانان همایش بین‌المللی «میراث گفتمانی شهید سلیمانی» بر نقش این سردار بزرگ در احیای محور مقاومت و هموار کردن مسیر نابودی رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همایش بین‌المللی «میراث گفتمانی شهید سلیمانی» صبح امروز (13 دی‌ماه) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و پنجاه تن از میهمانان خارجی در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

سخنرانان در این همایش بر نقش مهم شهید سلیمانی بر بیداری مسلمانان جهان و تقویت محور مقاومت تأکید کردند. 

شهید سلیمانی، احیاگر جریان مقاومت در جهان

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی سخنانی در این همایش گفت: امروز بزرگداشت چهارمین سالروز شهادت شهید مقاومت شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس است و این روز با ولادت حضرت زهرا(س) مقارن شده است. یک تلاقی دوست‌داشتنی با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اتفاق افتاده که روز محترمی برای ایرانیان است. شهید حاج قاسم سلیمانی در میان همرزمان خود یک سخنرانی درباره حضرت فاطمه (سلام الله علیها) داشت و در آن عنوان کرد که هرچه داریم از این بانوی بزرگ داریم.

وی افزود: امیدوارم زنان در جهان جایگاه خود را پیدا کنند و هجمه‌ای که علیه زنان در دنیا شکل گرفته، موفق نشود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: این روزها جریان مقاومت شکلی جهانی به خود گرفته است و شاهد بیداری اسلامی در جهان هستیم.

وی افزود: ما شاهد دوگانه‌هایی مانند استکبار و استضعاف در جهان هستیم. اینها ادبیات دینی نیست و مخاطب آن یک دین یا ملت خاص نیست. برای پیروزی مظلوم همه دعا می‌کنند. ویژگی اصلی جریان مقاومت، جهانی بودن آن است. جریان مقاومت یک ظاهر سخت و نظامی دارد ولی در واقع ظاهری نرم و گفتمانی دارد و این موضوع استکبار را ترسانده است. 

زنده نگهداشتن مسئله فلسطین، آرمان شهید سلیمانی

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد: آمریکایی‌ها با ترور سردار سلیمانی فکر نمی‌کردند که جریان مقاومت شدت گیرد. آنچه امروز در فلسطین شاهد هستیم محصول همین جریان مقاومت است و این چیزی است که رهبران مقاومت به آن اذعان دارند. آنها معتقدند حاج قاسم ریشه مقاومت را آبیاری کرد.

وی گفت: جریان شکست اسلام‌هراسی یک پروژه سنگین است. اسلام هراسی در دنیا شکل گرفته و دلیل شکل‌گیری داعش در منطقه نیز همین بود و کسی که توانست حقیقت داعش را نمایان کند حاج قاسم سلیمانی بود. وصیت شهید سلیمانی این بود که تأکید داشتند اگر به دنبال عاقبت بخیری هستید پای رهبر اصلی مقاومت بایستید و اگر کسی بخواهد مقاومت را به معنای حقیقی درک کند، باید بداند ایشان طراح مقاومت در عصر حاضر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور بیان کرد: امروز جهان خود را برای دوره پساصهیونیسم آماده می‌کند و انشاالله به زودی شاهد نتیجه مقاومت و آزادی فلسطین خواهیم بود. همانگونه که می‌دانید بزرگترین زندان جهانی، زندانی مردم غزه است و مقاومت به مردم فلسطین جرأت برای ایستادن جلوی صهیونیسم را داد.

سردار سلیمانی، مسیر نابودی اسرائیل را هموار کرد

جمال علی زهران، نماینده سابق پارلمان مصر نیز در این مراسم گفت: هر ساله گردهم می‌آیم تا حمایت خود را از مقاومت اعلام کنیم. ما چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: وجود رژیم اسرائیل در منطقه خنجری برای ملت عرب است؛ حاج قاسم مسیر نابودی رژیم صهیونیستی را هموار کرد و ما سال ۲۰۲۴ دیگر اسرائیل را نخواهیم دید. ملت فلسطین در غزه ثابت کرد که می‌تواند همه مناسبات را بشکند.

کیم اندرسون از کشور استرالیا نیز گفت: رهبران مقاومت از هوگو چاوز گرفته تا حاج قاسم را ارج می‌نهیم و راه شهید سلیمانی را ادامه می‌دهیم. 

حمایت مقاومت از مظلومان جهان

یوسف الناصری از کشور عراق دیگر سخنران نشست بود. وی در سخنان خود گفت: مبانی و ارزش‌های محور مقاومت را ارج می‌نهیم؛ ما نظامی نیستیم و سلاح دست نمی‌گیریم اما حامی آنهایی هستیم که سلاح دست می‌گیرند. افتخار می‌کنیم که امام خامنه‌ای، رهبر این جبهه هستند. ما یک محور عربی - اسلامی نیستیم بلکه از همه مستضعفان دفاع می‌کنیم.

سردار سلیمانی، الگوی جوانان

نضال عمار از کشور سوریه با یادآوری یاد شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم الگوی جوانان است؛ باید جوانان را مورد توجه قرار دهیم و هویت ملی را به آنها بشناسانیم. وی تأکید کرد: از عمر رژیم اسرائیل چند ماه دیگر باقی نمانده است. 

آلن کروز از فرانسه و شیخ شعیب بولی، فعال اسلامی آفریقای جنوبی نیز طی سخنانی نکاتی را در خصوص شخصیت والای شهید سلیمانی بیان کردند.

انتهای پیام
captcha