افتتاح نمایشگاه «مشکات فاطمی» در کرج
کد خبر: 4188848
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

افتتاح نمایشگاه «مشکات فاطمی» در کرج

نمایشگاه «مشکات فاطمی» با هدف تبیین گوشه‌ای از زندگانی بابرکت حضرت فاطمه زهرا(س) در مصلای نماز جمعه کرج گشایش یافت.

نمایشگاه مشکات فاطمی

به گزارش ایکنا از البرز، محمود شفیق، مدیر مجتمع بین‌المللی فرهنگی مذهبی مهدیون کرج، سه‌شنبه، 28 آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه از افتتاح نمایشگاه «مشکات فاطمی» در مصلای نماز جمعه کرج خبر داد و گفت: این نمایشگاه با هدف تبیین گوشه‌ای از زندگانی بابرکت حضرت فاطمه زهرا(س) برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از ۲۷ آذرماه تا ۱۵ دی‌ماه سال جاری از ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰ پذیرای بازدیدکنندگان است، افزود: در این نمایشگاه گوشه‌هایی از زندگانی حضرت صدیقه طاهره(ع) در قالب نقاشی و هنرهای مختلف توسط هنرمندان البرزی به تصویر کشیده شده است.

شفیق توضیح داد: کار تحقیقی، پژوهشی، تصویرگری و تدوینگری این مجموعه نمایشگاهی توسط الهه‌سادات بهشتی از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۷ انجام شده است که در این مدت ۴۰ بانوی هنرمند نقاش این محقق و پژوهشگر امور مذهبی را همراهی کردند.

مدیر مجتمع بین‌المللی فرهنگی مذهبی مهدیون کرج با اشاره به اینکه در این مجموعه نمایشگاهی ۱۶۰ موضوع مختلف مربوط به زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) به‌صورت سلسله‌وار به تصویر کشیده شده است، افزود: سبک این آثار هنری، قهوه‌خانه‌ای با تکنیک رنگ روغن است که در خلق آنها از تلفیق هفت هنر ایرانی و اروپایی استفاده شده و سبک جدیدی از هنر نقاشی را به‌وجود آورده است.

شفیق با بیان اینکه مساحت این مجموعه نمایشگاهی حدود ۷۰ مترمربع است که مشتمل بر ۳۴ تابلوی نقاشی است، اظهار کرد: برای معرفی شخصیت حضرت زهرا(س)‌ نباید به بیان مصائب، مشکلات، سیلی خوردن و آتش زدن درب منزل پرداخت بلکه باید ابعاد مختلف اخلاقی، عبادی، اجتماعی و خانوادگی نیز برای مردم بیان شود.

انتهای پیام
captcha