ادامه تظاهرات مردم انگلیس علیه حامیان رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4188746
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

ادامه تظاهرات مردم انگلیس علیه حامیان رژیم صهیونیستی

مردم انگلیس با برپایی تظاهرات و اعتراض به حامیان رژیم صهیونیستی در این کشور، ادامه جنایات اسرائیل در نوار غزه را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، روز گذشته، انگلیس شاهد چندین رویداد در حمایت از غزه و همبستگی با مردم فلسطین بود.

تعدادی از بریتانیایی‌ها و فعالان در مقابل یکی از شعبات کافه آمریکایی استارباکس در اعتراض به حمایت این شرکت از اشغالگری اسرائیل تظاهرات کردند.

شایان ذکر است که ارزش بازار استارباکس اخیراً به دلیل کمپین‌های تحریم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

از سوی دیگر، انگلیسی‌ها در مقابل اقامتگاه تزیپی هوتوولی، سفیر رژیم اشغالگر اسرائیل در بریتانیا تظاهرات کردند و خواستار اخراج وی از این کشور شدند.

پیش از این، انجمن سلطنتی هنر در بریتانیا تنها یک روز پس از اظهارات افراط‌گرایانه تزیپی هوتوولی سفیر رژیم اشغالگر در مقر انجمن در گردهمایی که برای جمع‌آوری کمک‌های مالی به نفع «اسراییلی‌ها» برگزار شد، به خاطر میزبانی از وی عذرخواهی کرد.

هوتوولی بر رد قاطعانه پذیرش راه حل دو کشوری توسط اسرائیل در پی درگیری با غزه تأکید کرد.

وی در پاسخ به اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد بمباران غزه گفت: آیا کشوری در جهان را به خاطر دارید که برای دشمن، کریدور انسان دوستانه ایجاد کرده باشد؟ من به خاطر ندارم که شما در زمان جنگ به آلمان نازی کمک کرده باشید. به خاطر نمی‌آورم که آمریکا در طول جنگ جهانی دوم به ژاپنی‌ها کمک کرده باشد.

در همین چارچوب، پلیس بریتانیا به تظاهراتی در مقابل شعبه رستوران‌های زنجیره‌ای آمریکایی مک دونالد در شهر بیرمنگام که در اعتراض به حمایتاین شرکت از  رژیم اشغالگر اسرائیل برگزار شده بود حمله کرد.

رستوران‌های مک دونالد در آغاز جنگ در نوار غزه اعلام کردند که به سربازان اشغالگر وعده‌های غذایی رایگان می‌دهند که این امر باعث به راه افتادن کمپین جهانی برای تحریم این شرکت شد.

از آغاز تجاوزات وحشیانه اسرائیل به غزه در هفتم اکتبر، بسیاری از شهرهای بریتانیا به ویژه لندن، پایتخت انگلیس، شاهد راهپیمایی‌ها و تظاهرات مستمر در حمایت از مردم فلسطین بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha