سیره حضرت زهرا(س) را در زندگی انتخاب کنیم
کد خبر: 4188399
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

سیره حضرت زهرا(س) را در زندگی انتخاب کنیم

امام جمعه شهرستان درمیان گفت: وصیت حضرت زهرا(س) که گفته شده بود فرزندان را بر سه محور «تلاوت قرآن، حب پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)» تربیت کنید را باید مورد توجه در زندگی قرار دهیم.

حجت‌الاسلام مصیب خزاعی، امام جمعه شهرستان درمیانحجت‌الاسلام خزاعی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الگوی تمام عیار یک زن در جامعه است، گفت: حضور در برنامه‌های سیاسی، اجتماعی و فکری و الگوی رفتاری و کرداری در همه زمینه‌ها  الگو برای بانوان محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: ارتباطی که حضرت زهرا(س) با اطرافیان و دیگر افراد داشتند نشان دهنده این است که دید مردم را نسبت به زن و دختر عوض کنند لذا عبادت و رفتاری که حضرت داشت چه در بعد مادی و معنوی الگویی است که جامعه امروزه باید قدر این رویکرد اسلام را نسبت به زن بدانند.

 حجت‌الاسلام خزاعی با بیان اینکه قبل و بعد از اسلام رفتاری که نسبت به زن داشتند تفات‌هایی حائز شده، تصریح‌ کرد: امروز به برکت حضرت رویکرد جدید اسلامی نسبت به مسائلی که در جاهلیت بوده تغییر داده و زن در اجتماع ظاهر و می‌تواند فعالیت خود را انجام و نقش خود را ایفا کند.

امام جمعه شهرستان درمیان اظهار کرد: عظمت زن را به برکت حضرت زهرا(س) در جامعه داریم و باید قدر دانست لذا ارتباطی که حضرت به شخصه با نفس خود و شناختی نسبت به خود پیدا کردند خدای خود را به خوبی شناخته بودند و در مسائل سیاسی، اجتماعی و عبادی برای جامعه الگو هستند.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم سیره حضرت زهرا(س) را در زندگی خود انتخاب کنیم، افزود: وصیت حضرت که گفته شده بود فرزندان را بر سه مورد تربیت کنید «تلاوت قرآن، حب پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)» و در زندگی خود لحاظ و مسیر و راه و روش حضرت را ادامه دهیم.

حجت‌الاسلام خزاعی با اشاره به اینکه به فضیلت‌ها و برتری‌های حضرت زهرا(س) در بیش از ۱۳۵ آیه قرآن اشاره شده که به ۴ روش در قرآن آمده است، گفت: شأن نزول، سبب نزول، مصداق آیه و بطن آیه حضرت است.

انتهای پیام
captcha