پیام تسلیت مجمع تقریب برای درگذشت مردی که عمرش با دفاع از فلسطین به‌ پایان رسید
کد خبر: 4188298
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳

پیام تسلیت مجمع تقریب برای درگذشت مردی که عمرش با دفاع از فلسطین به‌ پایان رسید

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از «حسن بیتمز» عضو حزب سعادت ترکیه به عنوان انسانی مؤمن یاد کرد که از منادیان وحدت بود و عمر خود را با دفاع از مردم فلسطین به پایان رساند.

به گزارش ایکنا به نقل از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام حمید شهریاری امروز، شنبه 25 آذر در پیامی به تمل کاراملا اوغلو، رئیس حزب سعادت ترکیه نوشت: درگذشت مرحوم جناب آقای حسن بیتمز از اعضای بلندپایه حزب سعادت و نماینده محترم مجلس جمهوری ترکیه موجب تألم و تأثر شد. ایشان از منادیان وحدت و همبستگی اسلامی، انسانی بزرگوار و مؤمن و با انگیزه و پرتلاش بود و چه نیکو در آخرین لحظات عمر شریف، جان خود را در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و شهیدان غزه به جان آفرین تسلیم کرد.

وی افزود: اینجانب ضمن عرض تسلیت این مصیبت به ملت و دولتمردان ترکیه و نمایندگان محترم مجلس جمهوری ترکیه به ویژه خانواده محترم آن عزیز سفرکرده و جنابعالی، از خداوند متعال برای روح آن مرحوم رحمت و غفران و رضوان الهی و برای جنابعالی و خانواده و دوستان و بستگان آن مرحوم صبر و اجر جزیل مسئلت دارم.

حسن بیتمز، نماینده مردم استان کجاعلی در مجلس ترکیه به هنگام سخنرانی درباره مجازات الهی برای اسرائیل، دچار حمله قلبی و نقش زمین شد و پس از انتقال به بیمارستان درگذشت. وی قبل از بیهوش شدن به خطاب به نیروهای صهیونیستی گفته بود «شما از خشم خدا در امان نخواهید بود».

 

فیلم لحظه وفات حسن بیتمز، نماینده مردم استان کجاعلی در مجلس ترکیه 

 


بیشتر بخوانید:


بیتمز، تنها نماینده‌ای بود که در ماه‌های اخیر انتقادهای تندی علیه مواضع حزب عدالت و توسعه ترکیه مقابل رژیم صهیونیستی داشت. او بارها گفتار سیاسی حزب حاکم ترکیه در مسائل فلسطین را نمایشی و فاقد عمل خوانده بود.

بیتمز، پیش‌تر عضو حزب رفاه و حزب فضیلت به رهبری مرحوم نجم‌الدین اربکان، نخست‌وزیر پیشین ترکیه بود.

انتهای پیام
captcha