جایگاه قرآن در سیره و منش حضرت فاطمه زهرا(س)
کد خبر: 4188269
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

جایگاه قرآن در سیره و منش حضرت فاطمه زهرا(س)

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به جایگاه قرآن در سیره و منش حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: آن حضرت بارها و حتی در خطبه فدکیه نور بودن و آشکار بودن قرآن را بیان می‌کند و این تذکر را به انسان‌ها می‌دهد که قرآن همیشه در همه امور سرلوحه و پیش‌رو باشد.

حجت الاسلام شمس الدین امام جمعه بندر انزلی

حجت‌الاسلام سیدعبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه بندرانزلی امروز، ۲۵ آذرماه در ویژه مراسم شهادت حضرت زهرا(س) که به میزبانی مجتمع فرهنگی آموزشی پامچال نیروی زمینی ارتش در بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص شخصیت والای فاطمه زهرا(س) از ابعاد مختلفی می توان سخن گفت.

وی بر تأکید بر اینکه البته این شناخت و صحبت در حد درک انسان‌های عادی است، افزود: ذات مقدس پروردگار، پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) هستند که آشنایی کامل با حقیقت وجودی حضرت فاطمه زهرا(س) را دارند.

امام جمعه بندرانزلی با تأکید بر اینکه ما وظیفه داریم از سیره فاطمه زهرا(س) درس بگیریم، گفت: برای اینکه خودمان را به اهل بیت نزدیک کنیم باید در رفتار و کردار آنها را سرلوحه خود قرار دهیم.

شمس‌الدین با اشاره به فرمایشی از حضرت علی(ع) تصریح کرد: آن حضرت در یکی از فرمایشات با اشاره به شرایط و نحوه زندگی خود مضمونی دارند که «من به عنوان حاکم اسلامی از دنیا به قرص نانی اکتفا کردم» این سخن به معنای عدم بهره آن حضرت از دنیا نبود بلکه بی‌تفاوتی ایشان به ظواهر دنیوی را نشان می‌دهد.

وی تأکید کرد: حضرت علی(ع) می‌فرماید شماها مثل ما نمی‌توانید زندگی کنید و این توقع را از ما ندارند ولی گفتند شبیه ما باشید و آنطور که از سیره معصومان به ما رسیده باید با تلاش، خودمان را به این روش و سیره اهل بیت(ع) متخلق کنیم و اگر کسی این نگاه را در زندگی خود پیاده کند، به مرور راه در برابر او باز می‌شود و می‌تواند در عالم معنویات قدم بگذارد.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به آیه ۵۵ سوره مبارکه ذاریات «وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَى تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ؛ و پند ده كه مؤمنان را پند سود بخشد»، بیان کرد: انسان گاهی اوقات در شنیدن تذکرها توجه ندارد و اگر یک بار این نصایح گفته شود فرصت از دست می‌رود لذا خداوند متعال فرموده تذکرها را تکرار کنید.

شمس‌الدین در پایان با اشاره به جایگاه قرآن در سیره و منش حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: آن حضرت بارها و حتی در خطبه فدکیه نور بودن و آشکار بودن قرآن را بیان می‌کند و این تذکر را به انسان‌ها می‌دهد که قرآن همیشه در همه امور پیش‌ رو باشد.

انتهای پیام
captcha