استعفای عضو حزب کارگر انگلیس در حمایت از ملت فلسطین
کد خبر: 4187917
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶

استعفای عضو حزب کارگر انگلیس در حمایت از ملت فلسطین

یک عضو حزب کارگر انگلیس در اعتراض به سیاست‌های این حزب در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی استعفا داد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، زوئی گودمن (Zoe Goodman)، عضو حزب کارگر انگلیس به دلیل بی تفاوتی حزبش نسبت به نسل‌کشی که توسط اشغالگران اسرائیل علیه ساکنان غزه انجام شده است، استعفا داد.

گودمن عضو شورای منطقه فیلوود در شهر بریستول است و اعلام کرد که در انتخابات محلی در ماه می 2024 شرکت نخواهد کرد. او قبل از جلسه شورا در  تظاهرات طرفداران فلسطین  سخنرانی کرد. وی پس از ارائه دادخواستی مبنی بر آتش بس در نوارغزه، از حزب کارگر استعفا داد.

گودمن گفت: فلسطین را آزاد کنید، غزه را آزاد کنید؛ همین حالا آتش را متوقف کنید.

پس از پایان جلسه شورا که با اعتراضاتی از سوی سایر اعضا به شهردار «ماروین ریس» همراه بود، پرچم فلسطین در کنار تالار شهر بریستول برافراشته شد.

نوامبر گذشته، شبکه اسکای نیوز انگلیس از استعفای تعدادی از اعضای حزب کارگر انگلیس به دلیل تصمیم کی یر استارمر، رهبر حزب، مبنی بر عدم اعمال هیچ گونه تلاش یا فشاری برای آتش بس در غزه خبر داد. در آن زمان رهبر شورای برنلی و 10 عضو دیگر حزب کارگر استعفا دادند.

گروهی از اعضای حزب در نامه‌ای از استارمر خواستند استعفا دهد. آنها در این نامه اعلام کردند: واضح است که رهبری حزب، از جمله استارمر، نمی‌تواند یا نمی‌خواهد به نگرانی‌های ما رسیدگی کند و یا احساسات جامعه ما را درک کند.

دولت بریتانیا مدعی است از «آتش بس بشردوستانه» حمایت می‌کند اما درخواست آتش‌بس همه جانبه را رد می‌کند.

انتهای پیام
captcha