تقدیر جانشین وزیر دفاع از اقدامات دکتر کاظمی آشتیانی در فناوری‌های برترساز
کد خبر: 4187309
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶

تقدیر جانشین وزیر دفاع از اقدامات دکتر کاظمی آشتیانی در فناوری‌های برترساز

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن بزرگداشت یاد مرحوم کاظمی آشتیانی وی را یکی از نوابغ علمی کشور در حوزه فناوری‌های برترساز و نوین دانست.

سردار سرتیپ پاسدار سیدمهدی فرحی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلحبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، سردار سرتیپ پاسدار سیدمهدی فرحی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آستانه سالروز درگذشت سعید کاظمی آشتیانی، بنیانگذار پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و سلول‌های بنیادی در ایران، در خصوص این شخصیت علمی و جهادی گفت: این دانشمند انقلابی یکی از نوابغ و نخبگان علمی کشور بودند که در حوزه فناوری‌های برترساز و نوین کارهای بسیار خوبی در عرصه زیستی انجام دادند و نام ایشان در این عرصه خوش می‌درخشد.

وی اظهار کرد: شاید مانند دکتر کاظمی آشتیانی در کشور کم داشته باشیم، کسانی که این همه قابلیت در عرصه توسعه فناوری‌های نوین آن هم در عرصه‌های زیستی داشته باشند.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه کاظمی آشتیانی کار بسیار بزرگی انجام دادند که حوزه سلول‌های بنیادی را ایجاد کردند، تصریح کرد: حضرت آقا بارها به نیکی از ایشان یادکردند، از این جهت به نوبه خودم به وجود دکتر کاظمی آشتیانی افتخار می‌کنم و امیدواریم به برکت خون و اخلاص ایشان، امثال این دانشمند انقلابی در کشور تکثیر شود.

سردار فرحی با بیان اینکه امروز فناوری زیستی یکی از فناوری‌هایی است که به شدت مورد توجه دانشمندان و همچنین آزمایشگاه‌های دنیا قرار دارد، گفت: تهدیدات زیستی به شدت دنیا را تهدید می‌کند و اگر بنا باشد که بتوانیم در مقابل آنها دفاع کنیم باید از آزمایشگاه‌ها، دانشمندان و فناوری‌های خوب برخوردار باشیم تا هم بتوانیم این تهدیدات را شناسایی کنیم و هم بتوانیم در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

انتهای پیام
captcha