ستایشگران مظلومیت مادر مسلمانان را به گوش مردم دنیا برسانند
کد خبر: 4186946
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
محسن طاهری:

ستایشگران مظلومیت مادر مسلمانان را به گوش مردم دنیا برسانند

مدیرعامل خانه مداحان با بیان اینکه خواسته ما از جامعه ستایشگری این است که با یک عِرق و ارادت ویژه به سوگواری حضرا زهرا(س) بپردازند، گفت: ما باید ایام فاطمیه دوم را با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار کرده و به دنیا اعلام کنیم که مادر ما مظلوم و بی‌گناه به شهادت رسیده است.

محسن طاهریمحسن طاهری، مدیرعامل خانه مداحان در گفت‌وگو با ایکنا، به ویژگی‌های منحصر به فرد مداحی ایام فاطمیه اشاره و اظهار کرد: دلی که نیست در او مهر فاطمه سنگ است / چراکه عشق وی و عشق حق هماهنگ است/ اگر قدم نگذارد به عرصه محشر/ کمیت جمله شفاعت‌کنندگان لنگ است. هر چیزی به اصل خود بازمی‌گردد و اصل و ریشه اهل بیت(ع) نیز حضرت زهرا(س) است.

وی افزود: ما برای هر کدام از اهل بیت(ع) که سوگوار باشیم باید بنگریم و بررسی کنیم که ریشه شهادت ایشان و جنایاتی که به خاندان اهل بیت(ع) وارد شد، از کجا بوده است. به تعبیر مرحوم مؤید، اشغال قدس حاصل غصب فدک بود/ این شاخه شکسته از آنجا شکسته است. ظالمان زمانی در مدینه بنایی را به پا کردند که این بنا تا قیامت وجود خواهد داشت و ریشه‌های نفاق، تفرقه و شعبه شعبه کردن مسلمانان را پایه‌ریزی کرد. 

طاهری ادامه داد: بنابراین شهادت حضرت زهرا(س) رخداد کوچکی نبود و روضه حضرت زهرا(س) نیز مصیبت بسیار بزرگی بود. امروز در رابطه با قصه غزه نیز به همین صورت است و دشمنان در حال جسارت به ناموس اسلام در غزه هستند. نسل‌کشی رژیم صهیونیستی به دلیل وجود زنان و کودکان رخ می‌دهد و آن‌ها نمی‌خواهند نسل مسلمانان در این منطقه ادامه داشته باشد.

مدیرعامل خانه مداحان بیان کرد: در قصه فاطمیه و تعظیم این شعائر نیز باید غیرت ویژه‌ای از خود نشان دهیم که دشمنان اسلام متوجه منظور ما باشند. لذا خواسته ما از جامعه ستایشگری این است که با یک عرق و ارادت ویژه به سوگواری حضرا زهرا(س) بپردازند. ما باید ایام فاطمیه دوم را با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار کرده و به دنیا اعلام کنیم که مادر ما مظلوم و بی‌گناه به شهادت رسیده است.

طاهری اظهار کرد: برادران و خواهران اهل سنت نیز همواره به اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) احترام گذاشته و با عشق و ارادت به اهل بیت(ع) انس و علقه دارند. امروز در بسیاری از استان‌های سنی‌نشین کشور برادران و خواهران اهل سنت در مراسم سوگواری اهل بیت(ع) شرکت کرده و ارادت خود را به ایشان نشان می‌دهند. لذا هیچ اختلافی در ارادت به اهل بیت(ع) میان شیعیان و اهل تسنن وجود ندارد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در اشعار اهل سنت نیز همواره آثار ارادت اهل تسنن به اهل بیت(ع) مشاهده می‌شود. لذا شک نباید کرد که اهل سنت نیز در زمینه عشق و علاقه به اهل بیت(ع) با شیعیان همراه هستند.        

مدیرعامل خانه مداحان در پایان اظهار کرد: مداحان نیز باید در اشعار و مداحی خود به موضوع وحدت میان مسلمانان توجه ویژه داشته باشند و خدایی ناکرده برنامه خود را به نوعی اجرا نکنند که زمینه دامن زدن به اختلافات فراهم شود. ما در اعتقادات خود بسیار قرص و محکم هستیم و در این موضع شکی نیست. البته باید مراقب باشیم که کاری نکنیم که باعث جسارت به دیگران شود.     

انتهای پیام
captcha