تعلیق از کار سه کارمند به خاطر حمایت از فلسطین در لندن
کد خبر: 4186255
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

تعلیق از کار سه کارمند به خاطر حمایت از فلسطین در لندن

دانشگاه کینگز کالج لندن سه اتحادیه دانشجویی در یکی از دانشگاه‌های برجسته بریتانیا پس از صدور بیانیه‌ای در حمایت از فلسطین، کارمندان منتخب دانشجو را تعلیق کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از میدل ایست آی، اتحادیه دانشجویان کینگز کالج لندن(KCLSU) سه کارمند خود را پس از انتشار بیانیه‌ای در اینستاگرام در حمایت از آتش‌بس در غزه از کار تعلیق کرد.

این اتحادیه نماینده 30 هزار دانشجوی عضو در کینگز کالج لندن است که هر ساله افرادی را برای نمایندگی از خود در دانشگاه انتخاب می‌کنند و این افراد به عنوان نمایندگان اتحادیه خدمت می‌کنند.

سه نماینده منتخب در بیانیه‌ای گفتند که با تهدید کلامی از سوی مدیران ارشد خود و تاکتیک‌ ارعاب برای وادار کردن به پس گرفتن بیانیه همبستگی خود برای فلسطین مواجه شده‌اند.

این افسران در بیانیه‌ای گفتند: مایه تأسف است که به خاطر تهدید سه نماینده مسلمان به تعلیق به دلیل «جنایت» دفاع از حقوق بشر فلسطینیان در ماه آگاهی از اسلام‌هراسی، انتقادی متوجه مدیریت KCLSU نشده است. این واقعیت که تاکتیک‌های ترساندن اولین راهکاری بود که رهبری ارشد در پاسخ به بیانیه ما نشان داد حاکی از بی‌توجهی وحشتناکی است که آنها نسبت به سلامت روان نمایندگان منتخب خود دارند.

چند تن از کارکنان KCLSU که خواستند نامشان فاش نشود، به MEE گفتند که این افسران به دلیل تلاش برای درخواست از اتحادیه برای صدور بیانیه‌ای در حمایت از آتش‌بس در غزه کنار گذاشته شدند.

این کارکنان همچنین خاطرنشان کردند که این اتحادیه علیرغم حمایت از دانشجویان اوکراینی و روسی پس از تهاجم روسیه به اوکراین، در موضع خود در قبال غزه «دورو» بوده است.

جامعه دانشجویان کالج کینگز لندن برای عدالت در فلسطین(KCL SJP) این تعلیق را محکوم و KCLSU را به آزار و اذیت و ارعاب نمایندگان منتخب اتحادیه متهم کرد.

انتهای پیام
captcha