یکی از وظایف بسیجیان مطالبه‌گری از مسئولان است
کد خبر: 4184982
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
حجت‌الاسلام والمسلمین قمی:

یکی از وظایف بسیجیان مطالبه‌گری از مسئولان است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در دومین روز از پنجمین دوره مجمع عالی بسیج دانش‌آموزی گفت: بسیجیان وظایف مهمی بر عهده دارند که یکی از آنها مطالبه از مسئولان است.

قمیبه گزارش خبرنگار ایکنا، روز دوم از پنجمین دوره مجمع عالی بسیج دانش‌آموزی با حضور ۳۲۰ دانش آموز نخبه امروز ۹ آذر در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: شما قبل از دانش‌آموز بودن وارد مرحله جوانی شده‌اید زیرا نوجوانی، تناسب بیشتری با جوانی دارد به ویژه که تکلیف الهی روی دوش شما آمده است.

وی افزود: طراوت، شادابی و خلاقیت اوصاف نوجوانی است. مقام معظم رهبری بارها در سخنانشان اثبات کردند که نوجوانان را به شدت جدی گرفته‌اند. تاریخ ثابت کرده، گره‌های بسیار بزرگی به دست نوجوانان باز شده است به ویژه دختران در این رابطه نقش چشمگیری داشته‌اند. در این عرصه می‌توانم از حضرت فاطمه صدیقه(س) و حضرت فاطمه معصومه(س) یاد کنم که از دوران نوجوانی دارای کمال بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی ادامه داد: طبق روایت قرآن حضرت داوود(ع) در نوجوانی با حضور در یک مواجهه جدی تأثیر جدی خود را نشان داد. برکات زیادی به واسطه پیروزی بر جالوت در زندگی وی جاری شد. حضرت سلیمان نبی(ع) نیز طبق برخی نقل‌ها در ۱۳ یا ۱۴ سالگی جانشین حضرت داوود(ع) شد. حکومت حضرت سلیمان(ع) بسیار با عظمت بود. بهترین مثال برای نوجوانان حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) است که در ۱۳ سالگی یاور پیامبر(ص) بودند.

وی با بیان اینکه ما باید ائمه را الگوی خود قرار دهیم، گفت: اجازه  نداریم به بهانه اینکه نمی‌توانیم همچون حضرت علی(ع) زیست کنیم اسوه حسنه را کنار بگذاریم؛ باید تمام تلاش خود را به کار بندیم تا بتوانیم سیره این بزرگان را از نوجوانی پیشه کنیم. در این رابطه حضرت آقا به همه آموختند که علی گونه زندگی کردن افسانه نیست.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: مقام معظم رهبری از شور و اشتیاق شما نوجوانان بسیجی خوشحال هستند. بسیجیان وظایف مهمی بر عهده دارند که یکی از آنها مطالبه از مسئولان است اما نوجوانان بسیجی وظایف بزرگ دیگری نیز بر عهده دارد؛ حتی باید بگویم بار بزرگ انقلاب اسلامی روی دوش جوانان و نوجوانان انقلابی است.

حجت‌الاسلام قمی درباره جنگ ترکیبی نیز گفت: امروز دشمن جنگ ترکیبی را پیشه کرده است؛ این جنگ چند لایه و پیچیده است. در این رابطه حضرت آقا جهاد عظیم را جهاد تبیین می‌داند. این رسالت بر دوش شما نوجوانان نیز است تا بتوانید در مسیر اعتلای انقلاب حرکت کنید.

وی در پایان اظهار کرد: امام راحل بیان کردند همه باید در جهاد انقلابی حضور داشته باشند؛ این جهاد نیز بخش‌های مختلفی دارد که یکی از آنها تبلیغ علوم و اسلام است. حضرت آقا نیز در این زمینه اعلام کردند که فضای مجازی را مراقبت کنیم و آن را تبدیل به میدانی برای تاخت و تاز بر علیه دشمن کنیم. در خاتمه به شما نوجوانان می‌گویم، رهبری روی شما حساب می‌کند.

انتهای پیام
captcha