ویژه‌نامه اینترنتی ایام فاطمیه منتشر شد
کد خبر: 4184595
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

ویژه‌نامه اینترنتی ایام فاطمیه منتشر شد

ویژه‌نامه اینترنتی ایام فاطمیه همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) منتشر و به ابعاد گوناگون زندگی آن حضرت پرداخت.

ویژه‌نامه اینترنتی ایام فاطمیه منتشر شدبه گزارش ایکنا؛ ویژه‌نامه اینترنتی ایام فاطمیه شامل بخش‌های سخنرانی مکتوب، نگارخانه، کلیپ و نماهنگ، مقالات، اشعار، صوت، نرم‌افزار، استوری و پرسمان است که در سایت بلاغ منتشر شده است.

در بخش سخنرانی مکتوب موضوعات فاطمه و رسالت‌های اجتماعی، تحلیل 18 خصیصه عرشی و فرشی حضرت زهرا(س)، تحلیل حیات سیاسی ۷۵ یا ۹۵ روزه حضرت فاطمه(س) و شرح و تفسیر زیارت‌نامه حضرت فاطمه(س) مورد توجه قرار گرفته است.

در بخش مقالات می‌توان به موضوعاتی همچون سبک زندگی حضرت زهرا(س)، شهامت حیدری در ناله‌های فاطمی و الگوی مبارزه سیاسی زن امروز اشاره کرد. در بخشی از مقاله نخست آمده است؛ برای زن بزرگ‌ترین موفقیت و ارزش این است که در شئون گوناگون زندگی، خشنودی همسرش را به دست آورد و از هر گونه عملی که موجب ناراحتی شوهر می‌شود، پرهیز کند. حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «جهاد زن، خوب شوهرداری است» زن برای اینکه بتواند در این جهاد پیروزمند باشد، باید تمام سعی و تلاش خود را بکار گیرد تا خانه را محل آرامش مرد قرار دهد.

شوهرداری حضرت زهرای مرضیه(س) بهترین الگو برای زنان مسلمان است. رفتار حضرت زهرا(س) با شوهر در عالی‌ترین مرحله صفا و مهربانی بود. نه تنها هرگز خاطر شوهر را نرنجاند بلکه یاوری مهربان برای او بود. حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «سوگند به خدا، من زهرا(س) را تا آن زمان که خداوند او را به سوی خود برد، خشمگین نساختم و در هیچ کاری موجب ناخشنودی او نشدم. او نیز هیچ گاه مرا خشمگین نکرد و عملی از او سر نزد تا باعث ناخشنودی من شود.»

در بخش پرسمان نیز به سه سوال پاسخ داده شده است؛ آیا تابوت حضرت زهرا(س) از ویژگی خاصی برخوردار بود، چرا قبر حضرت زهرا(س) تا حالا مخفى مانده است و نام فرشته‌ای که به حضرت زهرا(س) کمک می‌کرد چیست؟

نرم‌افزارهای «فدک الزهرا»، «73 حدیث از حضرت زهرا(س)»، «زنان اسوه» و «آیینه ایزدنما» در بخش نرم‌افزار قابل دسترسی و نصب است.

انتهای پیام
captcha