بسیج؛ تحقق مردم‌سالاری دینی
کد خبر: 4184213
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
یادداشت

بسیج؛ تحقق مردم‌سالاری دینی

بسیج تحقق مردم‌سالاری دینی است که در آن آحاد مردم با هدف والای الهی و با روحیه خستگی‌ناپذیر، وسط میدان، هر جایی که لازم باشد حضور پیدا می‌کنند. 

22به گزارش ایکنا، محمد چکشیان، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یادداشتی که برای انتشار در اختیار ایکنا قرار داده است، بسیج را همچون شطی عظیم دانست که به سمت اهداف انقلاب جاری است. متن این یادداشت را در ادامه می‌خوانید.

آن جوانی که می‌تواند پیشران حرکت عظیم کشور به سوی تمدن نوین اسلامی باشد، بسیجی است. (امام خامنه‌ای مدظله‌العالی)

سلام و درود خداوند بر اسوه‌های ایثار و خلوص و‌‎ ‏فداکاری و عشق، بر لشکر مخلص خداوند، بر تربیت‌یافتگان مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنام، بر شجره طیبه و درخت تناور و پرثمر، سلام و صلوات خداوند بر بسیج و بسیجیان همیشه سرافراز. 

به فرموده رهبر معظم انقلاب، بی‌شک بسیج بزرگ‌ترین شبکه فرهنگی و اجتماعی و نظامی در همه دنیا است که همچون شطی عظیم به سمت اهداف انقلاب جاری است. بسیج تحقق مردم‌سالاری دینی است که در آن آحاد مردم با هدف والای الهی و با روحیه خستگی‌ناپذیر، وسط میدان، هر جایی که لازم باشد حضور پیدا می‌کنند. 

گواه این مدعا، حضور بسیج و عملکرد امیدآفرین و درخشان بسیجیان در عرصه‌های مختلف جنگ سخت و نرم انقلاب اسلامی است؛ دوران دفاع مقدس، عرصه علم، عرصه خدمت‌رسانی، عرصه سازندگی، عرصه تبلیغات دینی، عرصه فرهنگی و امثالهم. 

به همین دلیل، بسیج همواره و به شدت در معرض و آماج حملات و توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب بوده؛ اما به مصداق آیه شریفه «الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ» در مقابل تهدید دشمن نه تنها عقب‌نشینی نکرده و نخواهد کرد، بلکه ایمانش مدام افزایش پیدا کرده است. 

عظمت این نهاد پربرکت و این ذخیره الهی تا بدانجاست که معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) در وصف آن، چنین می‌فرمایند: من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با‌‎ ‏بسیجیانم محشور گرداند؛ چراکه در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام. 

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و شهدای عالی مقام بسیج در عرصه‌ها و دوران‌های مختلف انقلاب اسلامی، هفته گرامیداشت بسیج و سالروز تأسیس بسیج مستضعفین را به بسیجیان جان بر کف ایران عزیز اسلامی، به ویژه بسیجیان دلاور وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و جامعه عزیز و شریف کار و تولید تبریک و تهنیت عرض کرده و سلامتی و توفیق روزافزون ایشان را از درگاه خداوند منان خواستارم.

انتهای پیام
captcha