بانوان مبلغ کنشگران فعال فرهنگ قرآن هستند
کد خبر: 4183676
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
قالیباف:

بانوان مبلغ کنشگران فعال فرهنگ قرآن هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی در آئین نکوداشت بانوان مبلغ و محفل‌دار قرآنی گفت: در حوزه جهاد تبیین که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، بانوان مبلغ قرآنی کنشگران فعال فرهنگ قرآنی هستند.

بانوان مبلغ کنشگران فعال فرهنگ قرآن هستندبه گزارش خبرنگار ایکنا، نخستین آیین نکوداشت بانوان مبلغ و محفل‌دار قرآنی  شهر تهران، صبح امروز پنجشنبه دوم آذرماه با حضور محمدباقر قالیباف؛ رئیس مجلس شورای اسلامی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب(س) و با تشکر و قدردانی از تلاش مجدانه بانوان مبلغ و محفل‌دار در گردهمایی‌های خالصانه قرآنی گفت: امروز برای شخص من توفیقی بود که در جمع قرآنی شما حضور داشته باشم؛ جمعی که سال‌های متوالی و ممتدی، بحث فرهنگ قرآنی را در جامعه پیگیری می‌کنید.

وی ادامه داد: آنچه امروز در عرصه فرهنگ دینی و اسلامی و انقلابی حائز اهمیت و مورد تأکید مقام معظم رهبری است، موضوع جهاد تبیین است و اهمیت این موضوع زمانی بیشتر احساس می‌شود که در عرصه کنونی و در فضای سیاسی، شاهد بروز جنگ ترکیبی و جنگ اقتصادی به شکل توأمان هستیم.

قالیباف تصریح کرد: با وجود روند موازی پیشروی جنگ ترکیبی و جنگ اقتصادی که اکنون شاهد آن هستیم اما جنگ ترکیبی که یکی از وجوه آن موضوعات فرهنگی است از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است و این در حالیست که اذهان ما براساس آنچه شاهدش هستیم با تمرکز جبهه دشمن به سمت و سوی مسائل اقتصادی گرایش پیدا کرده و از توجه جنگ ترکیبی که به آن اشاره شد، منحرف شده است.

وی در ادامه افزود: در چنین اوضاع و شرایطی است که نقش فعالان فرهنگی همچون شما بانوان قرآنی و محفل‌دار، تبدیل به نقشی کلیدی می‌شود چرا که پیوستگی و دلبستگی شما به قرآن که در همه حوزه‌ها و شئونات، مهمترین منبع و مرجع به حساب می‌آید آن هم با معناسازی براساس تکیه بر دو موضوع سنت‌های الهی و مردم، بسیار اهمیت دارد. کاری که شما انجام می‌دهید در راستای کار معصومین(ع) است چرا که ایشان هم خود مفسران اصلی قرآن هستند و با تکیه بر مفاهیم و آموزه‌های قرآن از جمله نمادهای تغییرات بنیادین در جامعه محسوب می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: انقلاب اسلامی از جمله مصادیق روشن عمل به قرآن است که امام راحل با تفسیری درست آن را در عصر حاضر محقق ساخت؛ امامی که در ذهن و بیان چیزی جز کلام خدا نداشت و با چنین روحیه‌ای ظلم‌ستیز تحولی عظیم را رقم زد که همانا در رأس آن، بازگرداندن دین و معنویت به زندگی و مناسبات مردم بود و در گام دوم به احسن وجه توانست این معرفت را به شایستگی نیز به دل جامعه ایران تزریق نماید.

قالیباف افزود: از دید اینجانب شما بانوان قرآنی به عنوان کنش‌گران فعال در اجتماع می‌توانید اثربخشی بسیار زیادی داشته باشید؛ ما انقلاب اسلامی را از قرآن و اهل بیت(ع) داریم و احیای مجدد اسلام به برکت انقلاب برخاسته از همین تفکر است که در آن برپا داشتن شعائر مذهبی و دینی در قالب محافل قرآنی و دینی از جمله مصادیق این امر مهم محسوب می‌شود.

شهردار اسبق تهران با اشاره به اظهارات یکی از کارشناسان مراسم که زنگ خطری بود در مورد قهر نسل جوان با موضوعات دینی و قرآنی به نحوی که دیگر در محافل قرآنی و مذهبی شاهد حضور کمتر آنها هستیم، گفت: رویدادهای تلخ سال گذشته حال به هر بهانه و دلیلی سبب دین‌گریزی طیفی از جوانان شد که باید با کار فرهنگی این اعتماد بازگردانده شود، با این وجود نباید فراموش کرد که سنت‌های الهی نه قابل تغییر هستند و نه قابل تبدیل و پیروزی متعلق به جبهه حق است.

وی ادامه داد: مصداق این ادعا زمین‌گیر شدن رژیم صهیونیستی در غزه است تا جایی که اگر امریکا در صحنه نباشد آنها همین مقداری هم که اکنون شاهدش هستیم راه به جایی نمی‌برند و در مقابل مردم مسلمان فلسطین و غزه با کمترین میزان حمایت در این نزدیک به دو ماه توانسته‌اند در برابر این تهاجم مقاومت جانانه‌ای داشته باشند. 

قالیباف در پایان سخنان خود گفت: اسلام ناب همان اسلامی است که امام(ره) معرفی و به ما عرضه داشتند، اسلام سیاسی است؛ اسلامی که در راه صلح می‌جنگد و در برابر ظلم و ستم آرام نمی‌نشیند و مبنای این باور، قرآن‌مداری است.

انتهای پیام
captcha