ثبت ۱۲ هزار مسجد در سامانه «مسجد پایگاه قرآن»
کد خبر: 4183355
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
مدیر دارالقرآن بسیج خبر داد:

ثبت ۱۲ هزار مسجد در سامانه «مسجد پایگاه قرآن»

مدیر دارالقرآن بسیج کشور با اشاره به برنامه‌های دارالقرآن بسیج طی هفته بسیج از عضویت ۱۲ هزار مسجد در سامانه «مسجد پایگاه قرآن» خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا لیمویی، مدیر دارالقرآن بسیج کشور در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به مهمترین برنامه‌های قرآنی در هفته بسیج گفت: طی این هفته دو برنامه شاخص و مهم را پیگیری می‌کنیم. یکی از این برنامه‌ها اختتامیه مرحله استانی سی‌اُمین مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در مراکز استان‌هاست. اختتامیه این مسابقات در هفته بسیج در استان‌ها برگزار می‌شود. در این مرحله حدود سه هزار و ۷۴۴ نفر برگزیده اول تا سوم هر رشته در استان‌ها داشتیم که همگی تقدیر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در مرحله سی‌ام فراگیرترین مسابقات قرآنی جهان بود، گفت: در مجموع ۷۳۱ هزار نفر ثبت‌نام‌کننده داشتیم و این یعنی از هر ۱۰۰ ایرانی یک نفر در این مسابقات قرآن شرکت کرده‌ است. بعد از مرحله استانی نیز حدود دو هزار نفر از نفرات اول مرحله استانی به مرحله مقدماتی کشوری راه‌پیدا می‌کنند که طی دو مرحله مجازی و حضوری برگزیدگان این دوره از مسابقات تعیین خواهد شد.

لیمویی ادامه داد: در مرحله نهایی، برگزیدگان استانی یک مرحله مجازی(نیمه‌نهایی یا مقدماتی مرحله کشوری) را طی کرده و در نهایت در بهمن ماه امسال مرحله حضوری این دوره را برگزار می‌کنیم.

ثبت ۱۲ هزار مسجد در سامانه «مسجد پایگاه قرآن»

مدیر دارالقرآن بسیج کشور بیان کرد: برنامه بعدی پویش پنج آیه کوتاه و کاربردی قرآن کریم با عنوان «نورباران آیه‌ها» است؛ این آیات کوتاه ازجمله آیاتی هستند که مقام معظم رهبری در مراسم‌ مختلف و دیدار با بسیجیان بیان می‌کردند و امیدواریم که بسیجیان عزیز این آیات را حفظ کنند. برای شرکت در این مسابقه نیاز است که از طریق لینک pooyesh.quranbsj.ir/register در این پویش ثبت‌نام کنند.

وی اظهار کرد: در طلیعه هفته بسیج موفق شدیم ۱۲ هزار مسجد را در سامانه مسجد پایگاه قرآن ثبت کنیم. این مساجد ازجمله مواردی بودند که در آنها کلاس‌های فعال قرآنی برگزار می‌شد و در ایام سال علاقه دارند که کلاس قرآنی را برگزار کنند.

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
captcha