آمریکا مانع آتش‌بس در غزه است
کد خبر: 4182452
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳
سخنگوی وزارت امور خارجه:

آمریکا مانع آتش‌بس در غزه است

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره وضعیت آتش‌بس در جنگ اسرائیل و غزه بیان کرد: با توجه به ضربه‌ای که جبهه مقاومت به اسرائیل زد، آمریکا معقتد است تا زمانی که ضربه مهلک‌تری به فلسطین وارد نکند، اجازه آتش‌بس نمی‌دهد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجهبه گزارش ایکنا قم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست تخصصی بررسی تحولات فلسطین که امروز 26 آبان‌ماه در نمایشگاه روایت پیشرفت برگزار شد، گفت: آنچه که جمهوری اسلامی در ۴۴ ساله گذشته با وجود تحریم‌ها و کینه‌توری‌ها انجام داد، معجزه بود، هیچ‌کشوری نمی‌تواند با وجود این همه تحریم این میزان پیشرفت داشته باشد، ۴۴ سال در معرض زورآزمایی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی هستیم و با این حال توانستیم امنیت و دیگر حوزه‌های خود را توسعه دهیم و ضمن توسعه، توانمندی‌های علمی و فناوری خود را هم صادر کردیم.

وی در خصوص پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی در معادلات جهانی بود، نظام دو قطبی، سلسله‌بندی را به چالش کشید و الگوی جدیدی را به جهان ارائه داد و ثابت کرد که می‌توان مستقل بود و به نظام استکبار «نه» گفت و به کشور‌ها و نهضت مستضعف دنیا جان تازه‌ای داد و حرکت جدیدی به آن‌ها تزریق کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: خاورمیانه محل تقسیم قدرت‌های جهانی بود، جمهوری اسلامی از این سبد قدرت‌های جهانی خارج شد و قدرت‌هایشان را به چالش کشید و به نهضت فلسطین که داشت به سمت خاموشی می‌رفت، جان تازه‌ای داد و سفارت نامشروع اسرائیل را در خدمت فلسطین قرار داد.

کنعانی با اشاره به الگوی مبارزاتی فلسطین، اظهار کرد: ملت فلسطین باید الگوی مبارزاتی خود را از ارزش‌های دینی جست‌و‌جو کند و نه از جهت‌های چپ و راست غیر دینی.

وی با بیان علت حمایت جمهوری اسلامی در مسئله فلسطین گفت: سیاست جمهوری اسلامی مبارزه با استکبار است، جمهوری اسلامی نمی‌تواند استکبار ستیز باشد و مسئله فلسطین را نادیده بگیرید، مسئله استکبار فقط بحث یک کشور یا چند کشور نیست بلکه چند وجه، اعم از سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دارد.
 
 وی تصریح کرد: داعش وجهی از نظام سلطه است که از ظرفیت‌های دینی سوء استفاده کرد، اگر می‌بینید که علیه استکبار چیزی گفته می‌شود فریاد آمریکا بلند می‌شود، به این علت است که اسرائیل نماینده استکبار در منطقه است.

کنعانی در ادامه گفت: دولت امریکا اجازه نمی‌دهد از نسل‌کشی‌های اسرائیل صحبت شود چرا که اسرائیل از نظام سلطه جدا نیست، همانطور که به تعبیر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری فلسطین پاره تن جهان اسلام است، در واقع رژیم صهیونیستی چهره حقیقی دولت آمریکا و استکبار است.

سخنگوی وزارت امور خاجه با تشریح نقش آمریکا در سنگ‌اندازی جهت رسیدن به آتش‌بس، گفت: آمریکا مانع صلح است، تمام کشور‌های دنیا طی قطعنامه‌ای خواستار آتش‌بس شدند، اما کشور آمریکا اجازه نداد، چرا که معتقد است تا زمانی که ضربه مهلکی به فلسطین نزده نمی‌تواند دست از جنگ بردارد، این آمریکا است که احساس شکست می‌کند و ما نیز همچنان از فلسطین حمایت می‌کنیم و این حمایت به منافعش آسیب می‌زند، و بدانید این حمایت‌ها تا زمان تشکیل دولت فلسطین ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha