مرکز فرهنگی زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی در دانشگاه تهران افتتاح شد
کد خبر: 4172642
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

مرکز فرهنگی زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی در دانشگاه تهران افتتاح شد

مرکز فرهنگی دکتر سعید کاظمی‌آشتیانی و نگارخانه دانشجوی شهید مصطفی کریمی با عنوان «نگار من» امروز 10 مهرماه با حضور رئیس جهاددانشگاهی در دانشگاه تهران افتتاح شد.

مرکز فرهنگی زنده‌یاد کاظمی آشتیانی در دانشگاه تهران افتتاح شدبه گزارش خبرنگار ایکنا، آیین افتتاح مرکز فرهنگی دکتر سعید کاظمی آشتیانی و نگارخانه دانشجوی شهید مصطفی کریمی با عنوان «نگار من» ظهر دوشنبه ۱۰ مهرماه با حضور حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی، جمال رحیمیان، سرپرست جهاددانشگاهی تهران، حسن فارسی، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی و علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در دانشگاه تهران برگزار شد.

رحیمیان در این مراسم گفت: معتقدم جهاد فرهنگی، بی‌تردید در امتداد دفاع مقدس و بلکه خطیرتر است؛ چراکه در تقابل با جنگ فرهنگی و شناختی علیه ایران و انقلاب اسلامی است. در واقع در جهاد فرهنگی که همان خط مشی مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) است، در دفاع از کشور مصمم هستیم و این مجموعه نیز در این مسیر گام برمی‌دارد. 

وی با بیان اینکه این مجموعه با حداقل هزینه و بار مالی برای جهاددانشگاهی بازسازی و آماده شده است، افزود: این مجموعه در راستای ترویج فرهنگ شهادت، جذب نخبگان و رشد و تقویت آن‌ها فعالیت خواهد کرد و امیدوارم در این زمینه توفیق‌های لازم را به دست آوریم. 

حسن فارسی، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی در ادامه این مراسم گفت: این مرکز که به نام دکتر کاظمی آشتیانی نامگذاری شده است، در گذشته در حوزه پژوهش فعالیت داشته است و امروز در عرصه فرهنگی نیز فعالیت خواهد کرد. با توجه به اینکه در آستانه روز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) هستیم، معرفی دین مبین اسلام از سوی پیامبر(ص) با دیدگاه فرهنگی بوده و شیعه مدیون زحمات امام صادق(ع) است، از این رو تقارن افتتاح این مجموعه با این روز را گرامی می‌داریم.

وی افزود: کار فرهنگی سهل و ممتنع است و همه، کار فرهنگی می‌کنند، اما این کار سختی‌ها و پیچیدگی‌های بسیاری دارد و این سختی وقتی خود را نشان می‌دهد که ما در عصر انسان ربات و هوش مصنوعی این کار را انجام دهیم. دشمن نیز کار فرهنگی می‌کند، اما تفاوت کار در توجه به فطرت انسان است که درنظر داشتن طبیعت و فطرت انسان در کنار هم سخت است و موفقیت در این زمینه، همانند فتح قله است و وقتی از دامنه فاصله می‌گیرید، احساس عزت می‌کنید. اگر کار فرهنگی، صرفاً براساس طبیعت انسان باشد، سرانجام آن مشخص نخواهد بود، البته تأکید بر فطرت، انکار طبیعت نیست، بلکه باید این وجه را هم مورد توجه قرار داد.

مرکز فرهنگی زنده‌یاد کاظمی آشتیانی در دانشگاه تهران افتتاح شد

فارسی ادامه داد: جهاددانشگاهی در کار فرهنگی صاحب سبک و فناوری فرهنگی است که متمایز از سایرین بوده و این فناوری فرهنگی، محصول نگاه باز، تجربه، تعهد و نگاه خلاق دانشجویان است که سبب شکل‌گیری و پوست‌اندازی فعالیت‌های جهاد شده است و کار‌های فاخر و گزین مربوط به جهاددانشگاهی است. اگر دانشگاه تهران، مادر دانشگاه‌های کشور است، در عرصه فرهنگی و نوآوری‌های فرهنگی نیز جهاددانشگاهی تهران پیشرو بوده است. دانشگاه تهران این ویژگی را دارد که دانشجویان از سراسر کشور در آن حضور دارند؛ از این رو انجام کارهای فرهنگی، اثربخشی لازم را خواهد داشت. 

در ادامه این مراسم، لوحی به پاس تلاش‌های رحیمیان، سرپرست جهاددانشگاهی تهران از سوی ستاد معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی به ایشان اهدا شد.

مرکز فرهنگی زنده‌یاد کاظمی آشتیانی در دانشگاه تهران افتتاح شد

یادآور می‌شود، این مجموعه فرهنگی شامل معاونت فرهنگی، نگارخانه شهید مصطفی کریمی، مرکز آفرینش‌‌های هنری دانشجویان و شعبه سازمان دانشجویان است و با هدف معرفی جهاددانشگاهی و دستاورد‌های آن راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام
captcha