چگونه نذری‌هایمان را در مراسم جاماندگان اربعین توزیع کنیم
کد خبر: 4166597
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

چگونه نذری‌هایمان را در مراسم جاماندگان اربعین توزیع کنیم

پویش «نذر اربعین» یکی از برنامه‌های تدارک دیده شده در کنار مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین و طرحی برای جمع‌آوری نذورات مردمی است. علاقه‌مندانی که می‌خواهند نذوراتشان در مسیر راهپیمایی اربعین تهران توزیع و صرف شود، می‌توانند در این پویش شرکت کنند.

محورهای پویش «نذر اربعین» اعلام شدحمیدرضا خونویی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا درباره پویش «نذر اربعین» گفت: این پویش یکی از برنامه‌های تدارک دیده شده در کنار مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین است که برای چندمین سال متوالی در شهر تهران اجرا می‌شود. در واقع طرحی برای جمع‌آوری نذورات مردمی است و علاقه‌مندانی که می‌خواهند نذوراتشان در مسیر راهپیمایی اربعین تهران توزیع و صرف شود، می‌توانند در این پویش شرکت کنند.

وی افزود: امسال این پویش در روز اربعین چند محور دارد که یکی از آن‌ها نذورات نقدی و غیرنقدی مردم است که توان حضور در مواکب را ندارند، اما می‌خواهند نذوراتشان در مواکب توزیع و صرف شود؛ این نذورات از طریق  پویش نذر اربعین جمع‌آوری و به مواکب مسیر پیاده‌روی رسانده می‌شود و در بین مردم توزیع می‌شود.

خونویی تصریح کرد: یکی از محور‌های جدید که امسال به این پویش افزوده شده است، حضور خانواده‌ها در قالب مواکب پذیرایی است، به نحوی که اگر کسی علاقه‌مند بود به شکل خانوادگی یا فردی به موکب‌داران کمک کند، به لحاظ نیروی انسانی به هیئات و موکبداران متصل می‌شود و به آن‌ها کمک خواهد کرد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران ادامه داد: برای اینکه مردم نذورات خود را به دست موکب‌داران برسانند و یا اعلام آمادگی برای حضور در مواکب کنند، می‌توانند تا سه‌شنبه ۱۴ شهریور به فرهنگسرا‌ها و یا خانه‌های فرهنگ‌ شهر تهران مراجعه و ثبت‌نام کنند و در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با سامانه تلفنی ۱۸۳۷ تماس گیرند.

یادآوری می‌شود؛ مراسم «لشکر حسین(ع)» آئین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهر تهران است که صبح روز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه با قرائت زیارت شریف اربعین، از میدان آئینی امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز می‌شود. طول مسیر اصلی ۱۴ کیلومتر از میدان امام حسین(ع) تا حرم شاه عبدالعظیم حسنی(ع) تعیین شده است که البته مشتاقان بسیاری از مسیر‌های فرعی نیز به آن می‌پیوندند.

انتهای پیام
captcha