حذف سودآوری حساب کاربری هتاک قرآن‌ستیز در سوئد از تیک تاک
کد خبر: 4165906
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

حذف سودآوری حساب کاربری هتاک قرآن‌ستیز در سوئد از تیک تاک

پلتفرم تیک تاک قابلیت سودآوری حساب کاربری سلوان مومیکا، عامل بارها هتک حرمت قرآن در سوئد را حذف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از ان تی پی، پلتفرم تیک تاک( TikTok ) ویژگی سودآوری حساب سلوان مومیکا، فرد ملحد عراقی که چندین بار در سوئد مرتکب قرآن‌سوزی شده بسته است.

مقامات، تأیید کردند که ویژگی کسب درآمد در حساب تيك تاك موميكا مسدود شده است.

مومیکا در اظهاراتی به خبرگزاری رسمی تی‌تی ترکیه گفت: فیلم‌هایی که از هتاکی خود به قرآن  به صورت زنده از تیک‌تاک پخش می‌شد، به بیش از یک میلیون بیننده رسیده بود و هر مرتبه در هر یک ساعت پخش این فیلم‌ها، ۳۰۰ دلار از تیک تاک درآمد داشته است.

وی با بیان اینکه از طریق انتشار فیلم‌های موهن به کتاب مقدس مسلمانان درآمدزایی می‌کرده است، گفت که هیچ راه درآمد دیگری ندارد و تیک تاک ویژگی درآمدزایی حساب کاربری او را مسدود کرده است.

مومیکا جوان ۳۷ ساله عراقی است که در سال ۲۰۱۸ پس از فرار از عراق به سوئد نقل مکان کرده بود. گزارش‌ها حاکی از وابستگی وی به سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی است.

سلوان مومیکا اهل استان نینوا در شمال عراق و یک لیبرال، ملحد و افراطی است؛ او بنیان‌گذار حزب دموکراتیک سریانی و فرمانده یک گروه مسلح به نام صقور السریان بود که برای آزادسازی استان نینوا از اشغال داعش تشکیل شده بود.

مومیکا در سال ۲۰۱۷ به اتهام جنایت جنگی دستگیر و سپس با دخالت کشورهای غربی آزاد شده و به سوئد گریخت و اکنون هم به یکی از احزاب تندروی این کشور پیوسته است.

Aftonbladet روزنامه آفتونبلادت(Aftonbladet ) نیز دیروز نوشته است که مومیکا در سال 2021 به دلیل تهدید یک پناهجوی اریتره‌ای با چاقو در حالی که در خانه‌ای متعلق به پناهجویان اقامت داشت، محکوم شده بود.

در خبرها آمده است که مومیکا به دلیل تهدید با چاقو به ۸۰ ساعت کار بدون دستمزد در اماکن عمومی و پرداخت 1000 دلار غرامت به پناهجوی مورد نظر محکوم شده بود.

اقدام جنایتکارانه هتک حرکت قرآن کریم که همیشه با حمایت امنیتی پلیس در استکهلم و شهرهای دیگر تکرار می‌شود، نقش حمایتگرانه دولت سوئد را برای همگان روشن کرده و موجب اعتراض رسمی دولت‌های جهان اسلام شده است؛ چرا که این کشور غربی میزبان ۶۰۰هزار مسلمان است.

اهانت به قرآن کریم در سوئد که با خشم جهانی همراه شده مقامات این کشور را با فشارهای زیادی در صحنه بین المللی مواجه کرده است از جمله در ترکیه که برای پیوستن سوئد به سازمان ناتو باید درخواست سوئد را در پارلمان مورد تصویب قرار دهد.

همچنین کشورها و ملت‌های اسلامی در حال تحریم روابط تجاری و اقتصادی خود با سوئد و تحریم کالاهای سوئدی هستند که ضرر و زیان‌های زیادی به اقتصاد این کشور وارد خواهد کرد. دولت عراق هم رسماً خواستار استرداد وی توسط اینترپل شده است.

انتهای پیام
captcha