استقبال عراق از جرم‌انگاری هتک حرمت قرآن در دانمارک
کد خبر: 4165150
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱

استقبال عراق از جرم‌انگاری هتک حرمت قرآن در دانمارک

وزارت خارجه عراق از موضع دانمارک در جرم‌انگاری هتک حرمت قرآن کریم استقبال کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، فؤاد حسین، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه عراق امروز شنبه جرم‌انگاری سوزاندن قرآن کریم در دانمارک را تحسین کرد.

احمد الصحاف، سخنگوی این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: فواد حسین، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه، موضع دولت دانمارک و اقدام این کشور در جرم‌انگاری قرآن‌سوزی و هتک حرمت قرآن و کتاب‌های مقدس را تحسین کرده است.  

وی افزود: این موضع عراق در جریان تبادل پیام بین فؤاد حسین و لارس لوکه راسموسن وزیر خارجه دانمارک اعلام شده است.

سخنگوی وزارت خارجه عراق ادامه داد: فؤاد حسین از اقدام دولت دانمارک برای حفظ جایگاه و احترام کتاب‌های دینی که توسط بسیاری از جوامع جهان تقدیس شده، استقبال کرده است.

وزیر خارجه عراق در گفت‌وگوی خود با همتای دانمارکی‌اش گفت: دولت عراق به آزادی بیان که در قانون اساسی دانمارک ذکر شده است، احترام می‎‌گذارد، اما این را قبول ندارد که کتاب‌های مقدس و آسمانی که مورد احترام میلیون‌ها مسلمان و غیرمسلمان در سراسر جهان هستند، مورد بی‌احترامی قرار گیرد.

وی هشدار داد: بی احترامی به کتاب‌های مقدس موجب تنفر و تداوم بیگانگی بین جوامع بشری و تهدید همزیستی مسالمت‌آمیز بین آن‌ها می‌شود و همچنین بر روابط دوجانبه کشورهای اسلامی و اروپایی تأثیر می‌گذارد.

وزیر خارجه عراق افزود: امیدواریم قانون جدید هر چه زودتر تصویب شود و ما این اقدام را تشویق می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha