از اسکان در آستان‌های علوی و حسینی تا کمپین آگاهی‌بخشی به زائران
کد خبر: 4165103
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
تازه‌ترین اخبار اربعين؛

از اسکان در آستان‌های علوی و حسینی تا کمپین آگاهی‌بخشی به زائران

تازه‌ترین اخبار اربعین حاکی است که عتبات مقدسه در کربلا و نجف اشرف برای میزبانی میلیون‌ها زائر اربعین سالن‌ها و مراکز تازه‌ای را تدارک دیده‌اند و وزارت کشور عراق کمپینی برای آگاهی‌بخشی به زائران اربعین راه‌اندازی کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از میدل ایست نیوز، «حیدر رحیم»، مسئول روابط عمومی آستان مقدس علوی، به روزنامه الصباح عراق گفت که آستان مقدس علوی همه برنامه‌های لازم در بخش‌های گوناگون برای خدمت‌رسانی به زائران را پیش گرفته است.
وی افزود: تمرکز آستان علوی بر موضوع مهم اسکان زائران است و در این راستا 16 سالن در داخل و خارج شهر نجف اشرف به اضافه صحن فاطمه زهرا(س) که ظرفیت پذیرش 30 هزار زائر را دارد، فراهم و در 10 مرکز خدمات بهداشتی نیز توسط عتبه توزیع شده است.
حیدر رحیم اظهار کرد: فضای 15 هزار متری که برای طرح توسعه صحن مطهر علوی اختصاص یافته برای اسکان موقت زائران آماده شده و مهمان‌خانه آستان مقدس نیز 12 نقطه را برای توزیع غذا اختصاص داده و روزانه 25 هزار غذا در هر یک از این نقاط توزیع خواهد کرد.
از سوی دیگر، «علی عدنان» مسئول بخش پروژه‌های فنی و مهندسی عتبه حسینی، نیز خبر داد که بخش‌های بزرگی از صحن‌های عقیله زینب و امام حسن(ع) در بخش قدیمی شهر کربلا برای اسکان زائران اختصاص یافته است و ظرفیت 600 هزار زائر را دارد.


راه‌اندازی کمپین آگاهی‌بخشی به زائران

وزارت کشور عراق کمپینی برای آگاهی بخشی و خدمات برای افزایش سطح آگاهی امنیتی زائران اربعین راه‌اندازی کرد.
به دستور عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق برای موفقیت‌آمیز بودن طرح زیارت اربعین امام حسین(ع)، واحد ارشاد دینی اداره روابط و رسانه وزارت کشور عراق به کمپین‌های آگاهی‌بخشی و خدماتی با هدف افزایش سطح آگاهی امنیتی زائران ادامه می‌دهد.
واحد ارشاد دینی وزارت کشور عراق، ارائه خدمات و کمک‌های بشردوستانه، توزیع آب و نصب چادر ویژه استراحت در مسیرهای اصلی زائران را آغاز کرد.

از اسکان در آستان‌های علوی و حسینی تا کمپین آگاهی‌بخشی به زائران
این اقدامات از طریق اجرای طرح امنیتی و خدماتی وزارت کشور با همکاری با سایر دستگاه‌های امنیتی عراق در سراسر استان‌های این کشور با هدف ارائه بهترین خدمات به زائران انجام شده است.

راه‌اندازی 16 قطار انتقال زائران اربعین

وزارت حمل و نقل عراق از راه اندازی 16 قطار برای حمل و نقل زائران اربعین حسینی خبر داد.
بنا به دستور وزیر حمل و نقل عراق، شرکت کل راه آهن عراق، 16 قطار در 4 محور از روز یکشنبه با هدف ارائه بهترین خدمات به زائران راه‌اندازی می‌کند.
یونس الکعبی، مدیر شرکت کل راه آهن عراق گفت که محور نخست از بغداد به سمت کربلا در ساعت 10 صبح و 12 ظهر، محور دوم، بصره به کربلا و بالعکس، محور سوم سوق الشیخ و ناصریه به سمت کربلا و بالعکس و محور چهارم دیوانیه به کربلا و بالعکس است.
وی اشاره کرد که این شرکت 4 قطار اضافی نیز در زمان اوج زیارت راه‌اندازی می‌کند تا شمار قطارهای حمل و نقل زائران اربعین به 20 قطار برسد.
پیش از این رزاق محیبس السعداوی، وزیر حمل و نقل عراق از طرح ویژه اربعین حسینی و آمادگی کامل برای استقبال از زائران در گذرگاه‌های مرزی خبر داده بود.

نشست امنیتی ‌اجرای طرح اربعین

فرماندهی لشکر 17 پیاده نظام ارتش عراق، نشست امنیتی گسترده ای برای بررسی اجرای طرح زیارت اربعین حسینی برگزار کرد.
در این نشست، فرمانده لشکر 17 پیاده نظام ارتش، معاون فرمانده و نمایندگان سازمان الحشد الشعبی و حشد دفاع، فرماندهان تشکیلات و مدیران ادارات امنیتی و سازمان‌های اطلاعاتی حضور یافتند.
در این نشست، گزارش مفصلی از وضعیت امنیتی و تقسیم وظایف و مأموریت‌‌ها براساس طرح امنیتی اربعین و اقدامات انجام‌شده و حل پیامدهای منفی طی انجام اقدامات ارائه شد.
حاضران بر هماهنگی و همکاری بین دستگاه‌های امنیتی و تشکیلات الحشد الشعبی و حشد دفاع و تامین امنیت مناطق دارای شکاف امنیتی، تشدید تلاش‌های اطلاعاتی، نصب دوربین های حرارتی، انتشار تک تیراندازها بر فراز ساختمان‌های بلند و افزایش ایست بازرسی‌ها تأکید کردند.
این نشست امنیتی همچنین بر فعال‌سازی نقش رسانه در اطلاع‌رسانی امنیتی میان رزمندگان و زائران و بررسی امنیتی همه موکب‌ها تأکید کرد.
در این نشست اشاره شد که مسیرهای بیشتری به سمت کربلا برای تسهیل عبور و مرور زائران گشوده شده است.

انتهای پیام
captcha