استقبال کویت از تصمیم دانمارک برای منع قرآن‌سوزی
کد خبر: 4165048
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

استقبال کویت از تصمیم دانمارک برای منع قرآن‌سوزی

شیخ سالم آل عبدالله الصباح، وزیر امور خارجه کویت از تصمیم دولت دانمارک برای ارائه لایحه ممنوعیت سوزاندن قرآن کریم استقبال و این اقدام را مثبت توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، الصباح امروز شنبه، 4 شهریور در بیانیه‌ای تأیید کرد: لارس راسموسن، وزیر امور خارجه دانمارک به وی اطلاع داده است که با هدف جلوگیری از جرائم  توهین قرآن کریم و نمادهای دینی به بهانه آزادی بیان و عقیده دولت کشورش قانون جلوگیری از توهین به ادیان و عقاید را برای تصویب در پارلمان ارائه کرده است.

الصباح تصریح کرد: وزیر خارجه دانمارک به من گفت که دولت کشورش به این موضوع توجه کامل دارد و بر تمایل کشورش برای حفظ روابط دوستانه و همکاری با جامعه جهانی به طور کلی تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کویت بر اهمیت اطمینان از تکرار نشدن چنین اقداماتی که با تمام اصول و ارزش‌های اخلاقی و انسانی مغایرت دارد و صلح و هماهنگی بین‌المللی را تهدید می‌کند، تأکید کرد.

دانمارک پس از هتک حرمت مکرر قرآن از سوی افراط‌گرایان راست افراطی، روز گذشته، جمعه از ارائه پیش‌نویس قانونی جدید با هدف جلوگیری از هتک حرمت «علنی» به قرآن کریم خبر داد.

پیتر همیلگارد، وزیر دادگستری دانمارک نیز با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد:  بر اساس پیش‌نویس این قانون، هرکس کتب مقدس را بسوزاند تا دو سال حبس خواهد داشت، به گفته وی این اقدام بر اساس ملاحظات فرهنگی و مذهبی و با هدف حفظ ارزش‌های دینی و فرهنگی جامعه صورت می‌گیرد.

در 26 ژوئیه، سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را تصویب کرد که تمام اعمال خشونت‌آمیز علیه کتب مقدس را به عنوان نقض قوانین بین‌المللی محکوم کرد. پیش‌نویس این قطعنامه  از سوی مراکش ارائه شده بود.

انتهای پیام
captcha