استقرار 100 دستگاه آمبولانس و تیم‌های پزشکی مجهز در کربلا
کد خبر: 4164277
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

استقرار 100 دستگاه آمبولانس و تیم‌های پزشکی مجهز در کربلا

اداره بهداشت کربلا اعلام کرد که در ایام اربعین 100 دستگاه آمبولانس و بیش از یکصد تیم پزشکی مجهز در کربلای معلی و پیرامون آن و مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا مستقر هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری نون عراق، صباح الموسوی،  رئیس اداره بهداشت کربلا اعلام کرد که طرح بهداشتی ویژه اربعین شامل توزیع 100 دستگاه خودروی آمبولانس در نزدیکی مراکز اورژانس در داخل بخش قدیمی کربلا و راه های بیرونی آن است.

وی افزود: 43 تیم پزشکی نیز در امتداد محورهای سه گانه در مسافت هایی کم تر از 20 کیلومتری تا مرکز کربلا برای ارائه خدمات بهداشت و سلامت به زائران مستقر هستند

الموسوی گفت: بیمارستان صحرایی الزهرا(ع)  در جوار عمود (880)، در محور (کربلا _ نجف) مستفر شده و علاوه بر آن هشت بیمارشتان دولتی افزون بر بیمارستان های خصوصی آماده ارائه خدمات به زائران هستند.

این مقام بهداشت کربلا تصریح کرد: هشت تیم پزشکی وابسته به الحشد الشعبی  وهمچنین تیم هایی وابسته به آستان های مقدس حسینی و عباسی نیز در محورهای بخش قدیمی کربلا مستقر هستند .

الموسوی افزود: 55 تیم بهداشت هم نظارت بر آب شرب و غذای ارائه شده به زائران را برعهده دارند؛همچنین 60  تیم واکنش سریع به منظور مقابله با موارد اضطراری بحرانی که ممکن است در طول مراسم اربعین رخ دهد، در آماده باش هستند.

 این مقام اداره بهداشت کربلا تأکید کرد: اورژانس‌ها در مراکز بهداشتی درمانی (عباسیه شرقی، عباسیه غربی، باب بغداد) نیز باز خواهد شد که به تمام داروها، دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی لازم برای مواقع ضروری مجهز خواهند شد.

وی افزود: همه رویه‌ها و توصیه‌های وبژه طرح اربعین در چارچوب توصیه‌های اساسی برای مقابله با بیماری‌های واگیر به طور کلی و کنترل و محدود کردن شیوع آن‌ها آماده شده است.

الموسوی گفت که در استان‌های بغداد، الرصافه، الدیوانیه، المثنی، بصره و میسان نیز که محل عبور زائران تا کربلای معلی است، نهادهای بهداشت و درمان تیم‌های مجهز و کافی را مستقر کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha