غرب در پی عادی‌انگاری قرآن‌سوزی؛ کاری کنیم از کرده خود پشیمان شوند
کد خبر: 4164133
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
آیت‌الله اختری در گفت‌وگو با ایکنا تأکید کرد:

غرب در پی عادی‌انگاری قرآن‌سوزی؛ کاری کنیم از کرده خود پشیمان شوند

دبیرکل سابق مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: دشمنان اسلام در پی عادی‌انگاری سوزاندن قرآن هستند و می‌خواهند آنقدر این عمل را انجام دهند که در نهایت مسلمانان با آن کنار بیایند.

آیت الله اختری

آیت‌الله محمدحسن اختری، دبیرکل سابق مجمع جهانی اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه مقابله با قرآن‌سوزی در غرب یک امری لازم و ضروری است، گفت: قرآن همه حیثیت و هویت اسلام و مسلمانان است، لذا باید با تمام وجود اعم از بخش مردمی، بخش دانشگاهی، حقوقدانان، وکلا، بازاریان، سیاستمداران و اصناف و همه باید با هر امکاناتی که در اختیار دارند در مقابل این توهین‌ها ایستادگی کنند.

وی افزود: دشمنان اسلام در پی عادی‌انگاری سوزاندن قرآن است و می‌خواهند آنقدر این عمل را انجام دهند که در نهایت مسلمانان با آن کنار بیایند. حتی این احتمال وجود دارد برخی‌ها در داخل کشور و یا بعضی‌ها در جاهای دیگر این کارها را انجام دهند، پس باید محکم مقابل آنها ایستاد و اجازه عادی شدن قرآن‌سوزی را نداد.

دبیرکل سابق مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه نقش دانشگاهیان و حوزویان در مقابله با این رویه زشت و شوم اثرگذار و مهم است، گفت: به نظر من دانشگاهیان و حوزویان باید در داخل و خارج کشور موضع‌گیری‌های تندی داشته باشند و تبعات اهانت به قرآن را در سمینارها و تبادلات با دیگر دانشگاه‌ها اعلام کنند. از سوی دیگر گروه‌های دانشجویی و کارگری و هر که فکر می‌کند می‌تواند به نوعی اثرگذار باشد باید نسبت به این مسائل موضع‌گیری کنند.

اختری در پایان تأکید کرد: اهانت به مقدسات مسئله‌ای نیست که بخواهیم به سادگی از کنار آن گذر کنیم و به صدور چند بیانیه و محکومیت بسنده شود. صدور بیانیه به تنهایی چه فایده‌ای دارد؟! باید کاری کنیم که غرب از کرده خود پشیمان شود. من به برخی از مسئولان نامه نوشته‌ام و از آنها خواسته‌ام در کشورهای اسلامی که مؤسسات فرهنگی، آموزشی و بهداشتی وابسته به دولت‌هایی که با مجوز آنها توهین به قرآن صورت گرفته، تعطیل شوند و این موضوع را پیگیری کنند.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha