پیشنهاد عجیب معاون نخست‌وزیر سوئد به مسلمانان این کشور درباره قرآن‌سوزی
کد خبر: 4164015
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳

پیشنهاد عجیب معاون نخست‌وزیر سوئد به مسلمانان این کشور درباره قرآن‌سوزی

معاون نخست‌وزیر سوئد در پیامی به مسلمانان، ضمن تأکید بر مخالفت خود با ممنوعیت قرآن‌سوزی، مسلمانان را به بی‌توجهی در صورت مواجهه با قرآن‌سوزی دعوت کرد!

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سوئد، ابا بوش، معاون نخست‌وزیر سوئد و رهبر حزب دموکرات مسیحی، در سخنرانی تابستانی خود، پیامی به جوامع مسلمان فرستاد و از آنها خواست تا از درخواست ممنوعیت سوزاندن قرآن دست‌ بردارند.

بوش مدعی شد: آزادی بیان دموکراتیک تفاوت‌هایی را به همراه دارد و اگر تلقی خاصی از اسلام با این آزادی‌ها سازگار نیست و از آن استقبال نکند، این نوع اسلام در سوئد جایی نخواهد داشت.

 او به صراحت اعلام کرد که قوانین نظم عمومی در سوئد سوزاندن قرآن را تشویق نمی‌کنند، اما منع خاصی برای سوزاندن قرآن نیز اعمال نخواهد شد و او شخصاً هرگز محدودیتی برای آزادی‌ها یا ممنوعیت سوزاندن قرآن را  نمی‌پذیرد. بوش افزود:  اما باید فکر مهم‌تری برای حفظ امنیت سوئد نیز داشته باشیم شاید بهتر است به اصلاح قوانین تظاهرات فکر کنیم.  

بوش خواستار آگاهی از مسئولیت همه اعضای جامعه به ویژه جوامع مسلمان شد تا درک کنند که دموکراسی مستلزم پذیرش نظرات و انتقادات متعدد و پذیرش انتقاد در همه اشکال آن است، حتی انتقاد از آنچه که شخص، مقدس می‌داند. وی مدعی شد: قدرت مقاومت در برابر انتقاد به محض اینکه فرد منطقی و با مدارا نگاه کند افزایش می‌یابد، بنابراین جوامع مسلمان وقتی قرآن سوزانده می‌شود نباید اهمیت بدهند! بهتر است به آنچه در حال سوختن است نگاه نکنند و این‌گونه مشکل تمام می‌شود!

سخنرانی تابستانی ابا بوش، معاون نخست‌وزیر و وزیر انرژی سوئد و رهبر حزب دموکرات مسیحی درباره بحران آتش‌زدن قرآن در سوئد بود.

بوش تأیید کرد با توجه به مطالبات ممنوعیت سوزاندن قرآن، این مطالبات در جامعه مدرن و دموکراتیک سوئد قابل‌پذیرش نیست.

وی خاطرنشان کرد که در عین‌ حال شخصاً از نقض عقاید دیگران و تعرض به آنچه آنها مقدس می‌دانند استقبال نمی‌کند.

در نهایت، بوش با اشاره به مسیحی بودن خود افزود: من خواستار درک اهمیت احترام به نظرات مختلف و حق بیان آنها هستم، حتی اگر با عقاید فرد همخوانی نداشته باشد.

انتهای پیام
captcha