هتک حرمت قرآن به وجهه سوئد در جهان اسلام لطمه زده است
کد خبر: 4163813
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳
وزیر اوقاف مصر خطاب به سفیر سوئد:

هتک حرمت قرآن به وجهه سوئد در جهان اسلام لطمه زده است

وزیر اوقاف مصر در دیدار با سفیر سوئد در قاهره ضمن تأکید بر ضرورت احترام بین ادیان، گفت: هتک حرمت به قرآن به وجهه سوئد در جهان عرب و اسلام لطمه زده است لذا دولت سوئد باید به گونه‌ای عمل کند تا مانع از تکرار اینگونه اقدامات شود.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه فیتو، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، در دیداری با هوکان امسجورد، سفیر سوئد در قاهره تأکید کرد که همه ادیان دین رحمت، عقلانیت و عقلانیت هستند و مصر با رهبری سیاسی و نهادهای دینی و مسیحی خود در ایجاد صلح، احترام به دیگری و تحکیم مبانی پیشگام است.

وی با اشاره به احترام مصر به ادیان مختلف افزود: دولت مصر که مساجد را می‌سازد همان دولتی است که کلیساها را می‌سازد و کنیسه‌ها را حفظ می‌کند. دولت مصر با هزینه خود کنیسه یهودیان را در اسکندریه بازسازی کرد تا به همه اماکن مذهبی و مقدسات احترام بگذارد.

وزیر اوقاف مصر با محکوم کردن هتک حرمت قرآن کریم گفت: قرآن کریم مقدس‌ترین چیزی است که مسلمانان دارند و اهانت به آن یا رسول اکرم (ص) امری غیر قابل تحمل است که ما نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم و تحمل کنیم.

وی با اشاره به پیامدهای هتک حرمت قرآن، گفت: آتش زدن قرآن کریم توده‌های مسلمانان را در کشورهای مختلف جهان برانگیخت. درحالی که آن‌ها از پاسخگویی به اینگونه اقدامات ناتوان نیستند.

وزیر اوقاف مصر خاطرنشان کرد: هتک حرمت قرآن کریم تنها به نیروهای گروه‌های شرور و افراطی خدمت می‌کند و بهانه‌ای را به آن‌ها می‌دهد تا عناصری که می‌توانند از آن‌ها بهره‌برداری کنند را جذب خود کند.

وی خطاب به سفیر سوئد در قاهره تأکید کرد: آنچه رخ داده به وجهه سوئد در جهان عرب و اسلام لطمه زده است. به همین دلیل تنها راهی که وجود دارد، این است که دولت سوئد در اقدامی سریع در سطوح حقوقی، رسانه‌ای و تبلیغی به گونه‌ای عمل کند که مانع از تکرار اینگونه اقدامات شود.

انتهای پیام
captcha