علت منع قانونی اعطای پناهندگی سوئد به هتاک قرآن‌ستیز + فیلم
کد خبر: 4163681
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

علت منع قانونی اعطای پناهندگی سوئد به هتاک قرآن‌ستیز + فیلم

تلویزیون سوئد ویدئوهایی از بازجویی امنیتی سلوان مومیکا، عامل هتک حرمت قرآن‌ را منتشر و تصریح کرد: پیشینه عضویت او در گروه‌های شبه‌ نظامی، ناقض قوانین اعطای پناهندگی در سوئد است.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز معلومات سوئدی، ویدئوهایی از بازجویی امنیتی سلوان مومیکا پناهنده عراقی مسیحی و عامل قرآن‌سوزی‌های اخیر سوئد را به زبان عربی منتشر کرد.

به گفته تلویزیون سوئد، وی بارها به بهانه آزادی بیان، اقدام به سوزاندن قرآن در برابر سفارت چندین کشور اسلامی و مسجد مرکزی استکهلم کرده است با این حال اکنون مشخص شده او پیشینه عضویت در گروه‌های شبه‌نظامی داشته؛ امری که ناقض قوانین اعطای پناهندگی در سوئد است.

در ویدئوهای انتشاریافته در تلویزیون سوئد، مومیکا در لباس نظامی و سلاح به دست از تلاش برای آزادی وطن خود می‌گوید در حالی که به گفته مقامات سوئدی وی هنگامی که درخواست پناهندگی خود را مطرح کرده، هیچ اشاره‌ای به پیشینه فعالیت‌های خود در عراق نکرده است.

از سویی تصویر دیگری که در جریان تحقیقات توجه مقامات سوئدی را به خود جلب کرد، تصویری بود که از سوی خود سلوان مومیکا در تابستان 2022 منتشر شد. در این عکس، او در کنار معترضان خارج از پارلمان در بغداد ایستاده است. با توجه به این عکس، این امکان وجود دارد که او حتی هنگامی که به بهانه در خطر بودن جان خود در سوئد پناهندگی موقت سیاسی داشته، به عراق بازگشته و در ناآرامی‌های عراق نیز شرکت داشته است.

پیش از این وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای از ارتباط عنصر هتاک به قرآن مجید در سوئد با دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی خبر داد و تصریح کرد: طبق مستندات موجود، این عنصر خبیث در سال ۲۰۱۴ میلادی می‌کوشد حزبی به‌نام «اتحادیه‌ دمکراتیک سریانی» در عراق تأسیس نماید و ادعا می‌کند که او نماینده‌ اصلی و صدای مسیحیان شمال غرب عراق است! 

به‌دلیل اشتهار مومیکا به جاه‌طلبی و شارلاتانی و عدم استقبال هم‌کیشانش، حزب او قوام نمی‌گیرد. لذا به فکر مهاجرت به اروپا می‌افتد و از چند کشور اروپایی درخواست اقامت می‌کند که در این هدف نیز توفیق نمی‌یابد.

انتهای پیام
captcha