فرصت پیاده‌روی اربعین برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور
کد خبر: 4163648
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
سیدمصطفی فاطمی مطرح کرد؛

فرصت پیاده‌روی اربعین برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور

مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: پیاده‌روی اربعین موقعیت خوبی است تا ظرفیت‌های داخل کشور را به افرادی که در این مسیر حرکت می‌کنند, اعم از شهروندان ایرانی و شهروندان کشورهای همسایه که از ایران عبور می‌کنند تا به کشور عراق بروند معرفی کنیم.

سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با تمهیدات برنامه‌ریزی شده برای اربعین گفت: در رابطه با اربعین در استان‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است. ستاد اربعین یک ستاد متمرکز بوده که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از اعضای این ستاد است.

وی ادامه داد: در برخی از استان‌ها مباحث مربوط به ساخت سرویس بهداشتی، تکمیل و رفع نواقص آنها انجام شد و در اکثر استان‌ها بازارچه‌های صنایع‌دستی و خدمات رسانی به مسافرین توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طراحی و اجرا شده است. همچنین برای بازگشت، اسکان مسافرین و تشدید نظارت‌ها بر اماکن اقامتی و پذیرایی برای خدمات‌رسانی بهتر برنامه‌ریزی‌ شده است.

فاطمی در رابطه با استفاده از ظرفیت اربعین برای رونق گردشگری داخل کشور گفت: پیاده‌روی اربعین موقعیت خوبی است تا ظرفیت‌های داخل کشور را به افرادی که در این مسیر حرکت می‌کنند هم به شهروندان ایرانی و هم شهروندان کشورهای همسایه که از ایران عبور می‌کنند تا به کشور عراق بروند معرفی کنیم. ما تلاش کردیم تا تبلیغاتمان افزایش پیدا کند و اماکن گردشگری و اقامتی را به مردم معرفی کنیم.

مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: همچنین برنامه‌ریزی شده تا راهنمایان گردشگری که به زبان‌های خارجی تسلط دارند به صورت داوطلبانه در برخی از استان‌ها برای ارائه اطلاعات گردشگری حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین طی چند سال گذشته رونق زیادی پیدا کرده و تعداد مجموعه‌های اقامتی و خدماتی کشور به نسبت جمعیتی که در این ایام در مسیر اربعین حضور پیدا می‌کنند، اندک است گفت: این مجموعه‌ها باید به مرور افزایش پیدا کند البته امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داریم اما هنوز هم نیازهایی احساس می‌شود که باید به این نیازها پاسخگو بود. انجام این کارها نیازمند اعتبار است تا در قالب وام‌های مختلف به اماکن‌ اقامتی و متقاضیان ارائه شود تا مجموعه‌های خود را تکمیل کنند و در اختیار گردشگران قرار گیرد.

فاطمی ادامه داد: در این مدت مقرر شد به اکثر مراکز اقامتی و پذیرایی که از سال گذشته، پیشرفت فیزیکی بالاتر از 60 درصد داشتند کمک شود تا اربعین امسال بتوانند به مردم خدمات‌رسانی کنند و این طرح بالای 90 درصد محقق شد. واحدهای جدیدی که می‌خواهد راه‌اندازی شود نیازمند کمک‌هایی از جانب ما هستند که در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وی در رابطه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی گفت: فراخوان ما برای بخش خصوصی است و مجموعه‌های در طول مسیر با همکاری بخش خصوصی ایجاد می‌شود. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مکانی را به جز سرویس‌های بهداشتی احداث نمی‌کند و ما در بحث‌های زیرساختی مانند آب‌، برق، گاز، جاده و تسهیلات بانکی به بخش خصوصی کمک می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha