آغاز رسمی حرکت زائران ایرانی اربعین حسینی
کد خبر: 4163191
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۴

آغاز رسمی حرکت زائران ایرانی اربعین حسینی

با آغاز ماه صفر، حرکت زائران ایرانی و زائران خارجی که از ایران وارد خاک کشور عراق می‌شوند رسماً آغاز شد.

جمعه/ آغاز رسمی حرکت زائران ایرانی اربعین حسینیبه گزارش ایکنا، براساس برنامه‌ریزی مسئولان ستاد مرکزی اربعین و تجارب کسب شده در سال‌های گذشته، حرکت زائران ایرانی برای حضور در مراسم اربعین حسینی از امروز جمعه اول ماه صفر رسماً آغاز شده است.

برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی 22 مرداد ماه تیم 50 نفره راه‌انداز درمانی هلال احمر عازم عتبات عالیات شده و روز گذشته پنج‌شنبه 26 مردادماه نیز 22 هزار امدادگر داوطلب و اعضای کادر درمانی این جمعیت به مرزهای ایران و عراق رفته‌اند تا پایگاه‌های امدادی در جاده‌های کشور عراق برپا و در مسیر نجف تا کربلا در فاصله هر ۷۰ عمود یک پایگاه درمانی هلال احمر را راه‌اندازی کنند. کاروان بهداشت و درمان اربعین وزارت بهداشت نیز فردا شنبه راهی مرزهای داخلی ایران می‌شود تا در داخل ایران به زائران خدمات کند.

همچنین از هفته گذشته موکب‌های ایرانی که قرار است در مسیر نجف به کربلا خدمات ارائه کنند ارسال تجهیزات خود به کشور عراق را آغاز کرده‌اند و موکب‌های ایرانی در مرزها خروجی و مسیر نجف به کربلا در حال راه‌اندازی است.

فروش بلیت پروازهای اربعین نیز از امروز 26 مردادماه به صورت آنلاین آغاز شده و قیمت بلیط پروازهای رفت‌وبرگشت اربعین از تهران به فرودگاه‌های عراق، ۸ میلیون تومان تعیین شده است.

همچنین پیش‌فروش بلیت قطارهای تهران - کربلا از روز یکشنبه ساعت 10 به صورت اینترنتی آغاز می‌شود. قیمت این قطارها از ۹۶۰ هزار تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است. شرکت راه‌آهن از ابتدای ماه صفر تا ۲۵ ماه صفر که ایام اربعین است خدمت‌رسانی به زائران را انجام می‌دهد.

یادآوری می‌شود، با توجه به تنوع واگن‌ها در مسیر بصره تا کربلا، قیمت قطار تهران - کربلا با احتساب واگن اتوبوسی در خاک عراق، ۹۶۰ هزار تومان خواهد بود. برای واگن‌های اتوبوسی وی‌آی‌پی در بخش عراق، قیمت کل مسیر یک‌ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. برای مسیر تهران - کربلا با قطار چهار تخته در خاک عراق، قیمت کل یک‌ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

امسال هر زائر ایرانی اربعین می‌تواند ۲۰۰ هزار دینار عراقی برای این سفر زیارتی دریافت کند که زائران از ۲۸ مردادماه تا ۱۴ شهریورماه فرصت دارند با مراجعه به شعب بانک‌های ملی، صادرات، تجارت، سپه و پست بانک و ارائه مدارک اصل کارت ملی، گذرنامه یا برگه تردد اربعین و کد پیگیری دریافت شده از سامانه سماح حداکثر تا ۲۰۰ هزار دینار عراقی دریافت کنند.

با توجه به اینکه موکب‌داران عراقی اربعین از 10 ماه صفر ارائه خدمات به زائران را آغاز می‌کنند، امسال از تعدادی از موکب‌داران عراقی خواسته شده با توجه به حضور زائران ایرانی در عراق از اول ماه صفر، موکب‌های خود را زودتر راه‌اندازی کنند. موکب‌داران ایرانی نیز همزمان با حضور زائران ایرانی در عراق ارائه خدمات خود را آغاز می‌کنند.

انتهای پیام
captcha