محکومیت اهانت به قرآن از سوی کمیسیون مسلمانان فیلیپین
کد خبر: 4162738
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

محکومیت اهانت به قرآن از سوی کمیسیون مسلمانان فیلیپین

رئیس کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین در دیدار با سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان در مانیل گفت: کمیسیون مسلمانان فیلیپین در زمره نخستین سازمان‌های اسلامی بود که بی احترامی به قرآن کریم را محکوم کرد.

به گزارش ايکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، یوسف اسماعیل‌زاده، سفیر و عبدالمجید ابوالقاسمی، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین با مامون دیونگ، رئیس کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین (وزارت امور مسلمین) در دفتر کار وی در منطقه کی زون سیتی واقع در کلان شهر مانیل دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این دیدار که با حضور مسئولان عالی‌رتبه کمیسیون امور مسلمین فیلیپین انجام شد، طرفین به تبادل نظر درباره موضوعات مختلف پرداختند.

اسماعیل‌زاده با اشاره به اهانت‌های مکرر به ساحت مقدس قرآن کریم، بر لزوم محکومیت قاطع این اقدام تأکید کرد.

سفیر کشورمان دعو‌تنامه شرکت در سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را که از سوی رایزنی فرهنگی ایران در اختیار وی قرار گرفته بود، به مامون دیونگ ارائه داد.

وی تأکید کرد: علاوه بر همکاری در چنین برنامه‌هایی مایل هستیم که روابط گسترده‌تری در امور اقتصادی و فرهنگی از جمله معرفی کمپانی‌های مسلمانان فیلیپین برای گسترش امور اقتصادی، داشته باشیم تا اطلاعات را به ایران منعکس کنیم.

رئیس کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین در سخنانی، گفت: در درجه نخست، این اهانت خطاب به تمام مسلمانان جهان است و در درجه بعد، همه ما چه ایرانی، چه عرب و چه ملیت‌های دیگر مسلمان هستیم و کمیسیون مسلمانان فیلیپین در زمره نخستین سازمان‌های اسلامی بود که بی احترامی به قرآن کریم را محکوم کرد.

مامون دیونگ افزود: قرآن کتابی متعلق به تمام جامعه بشریت است و همه ما مسلمانان باید نشان دهیم که قادر به اداره‌ کل جامعه هستیم.

وی بر لزوم گسترش همکاری اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی بین دو کشور تأکید کرد و گفت: ایران در زمره کشورهای رده بالای جهان است و ما این موضوع را به خوبی می‌‎دانیم.

انتهای پیام
captcha