همکاری نهادهای دینی در حمایت از ارزش‌های انسانی
کد خبر: 4162439
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
در اجلاس مکه درخواست شد؛

همکاری نهادهای دینی در حمایت از ارزش‌های انسانی

رئیس اداره امور اسلامی امارات متحده عربی در اجلاس «ارتباط و یکپارچگی» مکه بر لزوم تعمیق روابط برادرانه و تقویت اقدامات مشترک بین نهادهای دینی جهان با هدف حمایت از ارزش‌های انسانی و مقابله با چالش‌های پیش روی مردم جهان تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، محمد الکعبی، رئیس اداره امور اسلامی امارات متحده عربی در اجلاس «ارتباط و یکپارچگی» که با حضور 150 عالم و مفتی از 85 کشور جهان در مکه از دیروز، 22 مرداد در حال برگزاری است و امروز پایان می‌یابد، بر لزوم تعمیق روابط برادرانه و اقدام مشترک نهادهای دینی در جهان برای مقابله با چالش‌های بزرگی تأکید کرد که گریبانگیر جهان در حوزه‌های دینی، انسانی و اخلاقی شده است.

الکعبی در سخنرانی خود تصریح کرد: این اجلاس در حالی برگزار می‌شود که ما در بحبوحه چالش‌های بزرگی قرار داریم که نظام ارزش‌های انسانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، نظامی که ادیان آسمانی ما را به آن دعوت کرده و عقل سلیم نیز آن را تأیید می‌کند.

وی افزود: امروز جریان‌هایی وجود دارند که نه تنها به وجود خالق هستی اعتقادی نداشته بلکه تمام ادیان را به سخره می‌گیرند و همگان را به عصیان علیه آموزه‌های آسمانی و پرستش هوس‌های خود فرا می‌خوانند.

به گفته کعبی ارزش‌های خانواده از اساس با چالش‌هایی مواجه شده و شاهد انحراف از فطرت انسانی و عنان‌گسیختگی هوس‌های انسانی هستیم؛ امری که نسل بشر را تهدید می‌کند.

وی تأکید کرد: ارزش‌های اعتدال و مدارا در معرض چالش‌های فکری و رفتاری قرار گرفته و ما امروز شاهد رشد تروریسم و خشونت و رواج اسلام هراسی از سوی راست‌گرایان افراطی هستیم که اقدام به سوزاندن قرآن کریم و توهین به مقدسات اسلامی کرده‌اند.

الکعبی تصریح کرد: این اجلاس فرصتی ارزشمند برای همکاری مشترک در تعمیق روابط برادرانه، تقویت اقدامات مشترک و حمایت از همکاری‌ها به منظور دستیابی به یکپارچگی بین نهادهای دینی در پاسداری از ارزش‌های دینی و اخلاقی و حفظ نهاد خانواده است.

وی بر لزوم توسعه سازوکارهای مشترک برای همکاری نهادهای دینی خواهان حمایت از ارزش‌های دینی، مدارا، اعتدال و همزیستی شد. به گفته الکعبی این ارزش‌ها به مصونیت جامعه در برابر افراط‌گرایی، تروریسم و خشکاندن زمینه‌های فکری آن یاری می‌رساند.

در همین راستا؛ عبداللطیف آل الشیخ، وزیر امور دینی عربستان نیز در پاسخ به سؤالی در مورد صدور بیانیه‌ای از این اجلاس در محکومیت قرآن‌سوزی تصریح کرد: این بیانیه پس از برگزاری جلسات و مشورت با علما، شیوخ و مهمانان حاضر صادر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha