گسترش اسلام‌هراسی در هلند
کد خبر: 4162280
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸

گسترش اسلام‌هراسی در هلند

براساس نتایج یک پژوهش، مسلمانان هلند پیوسته مورد تبعیض قرار گرفته و با اسلام‌هراسی فزاینده‌ای روبرو هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه شرق غرب، یک پژوهش که اخیراً انجام شده است، نشان داد مسلمانان آمستردام به طور مرتب مورد تبعیض قرار می‌گیرند و احساس می‌کنند اسلام‌هراسی به طور فزاینده‌ای در جامعه عادی می‌شود.

شرکت‌کنندگان در این پژوهش، مظاهر تبعیض نژادی علیه مسلمانان در آمستردام، پایتخت هلند، مانند دشواری یافتن کار به دلیل مذهبشان، گسترش سخنان نفرت‌انگیز در شبکه‌های اجتماعی و استفاده از عناوین منفی برای زنان محجبه را برشمرده‌اند.

بسیاری از شرکت‌کنندگان تأیید کردند که برخورد آن‌ها با پدیده موسوم به اسلام‌هراسی و عادی شدن آن، به یک مشکل اساسی در زندگی آن‌ها تبدیل شده است.

این درحالی است که کودکان و نوجوانان نیز در مدارس با اظهارات ضد اسلامی و واکنش‌های منفی دانش‌آموزان و معلمان مواجه می‌شوند.

تقریباً همه شرکت‌کنندگان در این پژوهش تأیید کردند که برای یافتن محل کارآموزی مشکل داشتند، در حالی که همکاران سفیدپوست آن‌ها توانستند این کار را بدون هیچ مشکلی انجام دهند.

این وضعیت در خصوص یافتن شغل نیز وجود دارد؛ به گونه‌ای که شرکت‌کنندگان در این پژوهش اعلام کردند که به دلیل نام خانوادگی و سابقه خود از یافتن شغل بازمانده‌اند.

انتهای پیام
captcha