محکومیت هتک حرمت قرآن از سوی رهبر کلیسای عراق
کد خبر: 4162141
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

محکومیت هتک حرمت قرآن از سوی رهبر کلیسای عراق

مار کوکرکیس سوم یونان، پاتریارک کلیسای باستانی شرق در عراق و جهان، در دیدار با نخست‌وزیر عراق، هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الرابعه، مار کوکرکیس سوم یونان، پاتریارک کلیسای باستانی شرق در عراق و جهان، روز گذشته با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق دیدار و در این دیدار توهین به قرآن کریم را محکوم کرد.

نخست‌وزیر عراق در این دیدار با ابراز خوشحالی خود نسبت به انتخاب یک شخصیت جوان مسیحی عراقی در رأس کلیسای باستانی شرق، تأکید کرد: عراق سرزمین برادری همه فرقه‌ها و مذاهب است و همه تحت خیمه عراق یکپارچه زندگی می‌کنند و از سوی قانون حمایت می‌شوند.

به گفته وی دفتر نخست‌وزیری همواره از حضور تمام مذاهب و گروه‌ها استقبال می‌کند و با همه طوایف و مذاهب عراق در ارتباط است.

السودانی با اشاره به اینکه بنیاد شهروندی همه‌شمول برای عراقی‌ها رفته‌رفته قوی‌تر می‌شود، تصریح کرد: تروریسم سعی کرد به این بنیاد ضربه بزند اما موفق به انجام آن نشد، مسیحیان بخشی اساسی از عراق هستند و ما از مواضع ملی و سهم آنها در ساختن عراق تجلیل می‌کنیم.

از سویی پاتریارک کلیسای باستانی مشرق نیز ضمن تقدیر از این مواضع بر تصمیم این کلیسا برای بازگشت و استقرار در سرزمین مادری خود یعنی عراق تأکید کرد.

وی همچنین با رد کردن و تقبیح اقدامات اخیر در هتک حرمت قرآن کریم و همچنین محکوم کردن توهین به مقدسات اسلامی تأکید کرد: عاملان این اقدامات به‌هیچ‌ عنوان نماینده ارزش‌های والای مسیحی یا آزادی بیان نیستند.

علیرضا بختیاری

انتهای پیام
captcha