راهپیمایی دانشجویان آفریقایی برای تکریم قرآن در حرم علوی + عکس
کد خبر: 4162114
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

راهپیمایی دانشجویان آفریقایی برای تکریم قرآن در حرم علوی + عکس

هیئتی از دانشجویان علوم دینی آفریقایی با تشرف به حرم حضرت علی(ع) در نجف اشرف و در دست داشتن نسخه‌های قرآن کریم راهپیمایی باشکوهی را در دفاع از کتاب خدا و تجدید پیمان با ائمه اطهار(ع) برگزار کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری نون، هیئتی از دانشجویان مبلغ آفریقایی دیروز شنبه، 21 مرداد راهپیمایی باشکوهی را در دفاع از قرآن کریم و عرض تسلیت شهادت امام حسین(ع) و فرزندش امام سجاد(ع) به محضر امیر المؤمنین علی(ع) در آستان مقدس علوی برگزار کردند.

سید مسلم الجابری، مسئول نهاد امور مبلغین وابسته به مرکز امور فکری و فرهنگی آستان مقدس حضرت ابوالفضل العباس(ع) اعلام کرد که کاروانی از دانشجویان علوم دینی آفریقایی دیروز شنبه برای دومین سال متوالی با راه‌اندازی راهپیمایی عشق حسینی تا آستان مقدس امام اول شیعیان علی(ع) در نجف اشرف راهپیمایی کردند.

وی تأکید کرد: این راهپیمایی برای تجدید عهد با دو چیز گرانبها بوده است، نخست قرآن کریم و دوم عترت پاک پیامبر(ص) و عرض تسلیت به محضر امیرالمؤمنین علی(ع) به مناسبت شهادت اهل بیت ایشان و همچنین تجدید پیمان با صاحب عصر امام زمان(عج) و مرجعیت عالیقدر دینی در نجف اشرف.

الجابری بیان کرد که این هیئت از دانشجویان علوم دینی آفریقایی، نماینده فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف و از 27 کشور به ویژه تانزانیا، نیجریه، بوروندی، غنا، ماداگاسکار، سنگال، ساحل عاج، کنیا و بورکینافاسو بودند.

شیخ محمد عیسی، از کشور غنا گفت: ما از کشورهای مختلف آفریقایی آمده‌ایم و مصیبت دردناک شهادت امام حسین(ع) را به درگاه حضرت امیرالمؤمنین(ع) تسلیت گفته و از کتاب عزیز خدا حمایت می‌کنیم و می‌گوییم که قرآن همچنان معجزه است و تا قیامت معجزه می‌ماند.

وی افزود: قرآن کریم قانون اساسی برای همه مسلمانان است و ما از آستان مقدس عباسی برای استقبال گرم و برگزاری موفق برپایی این راهپیمایی قدردانی می‌کنیم.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی نیز تأکید کردند که راهپیمایی آنها به نمایندگی از مردم آفریقا در حمایت از قرآن کریم و محکومیت جنایات تعرض به قرآن کریم و تجدید میثاق و وفاداری به پیشگاه حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) و عرض تسلیت شهادت اهل بیت ایشان بوده است.

انتهای پیام
captcha