سفارت ایران در دانمارک اهانت مجدد به قرآن را محکوم کرد
کد خبر: 4160709
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶

سفارت ایران در دانمارک اهانت مجدد به قرآن را محکوم کرد

سفارت ایران در کپنهاگ در بیانیه‌ای ضمن محکوم‌کردن اهانت مجدد به قرآن کریم، از دولت دانمارک خواست که اقدامات لازم را برای پایان‌دادن به این نمایش مضحک تحت نام دفاع از آزادی بیان انجام داده و توهین به قرآن کریم را متوقف کند.

به گزارش ایکنا به نقل از وب‌سایت سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، این سفارت دیروز یکشنبه، 15 مرداد در پی استمرار اهانت به قرآن کریم بیانیه‌ای صادر کرد.
در این بیانیه با اشاره به آیه 9 سوره مبارکه الحجر «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ: بى‏‌ترديد ما اين قرآن را به تدريج نازل كرده‏‌ايم و قطعاً نگهبان آن خواهيم بود» آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ اقدام مستمر نفرت‌انگیز اهانت به قرآن در دانمارک را به شدت محکوم می‌کند.
این بیانیه می‌افزاید: این سفارتخانه از عدم اقدام مقامات دانمارکی به منظور جلوگیری از ترویج بی‌وقفه خشونت در قالب سخنرانی‌های نفرت‌انگیز و بیگانه‌ستیزانه و توهین به قرآن کریم در شگفت است.
در این بیانیه آمده است: اهانت به قرآن کریم در حالی ادامه دارد که سازمان همکاری اسلامی‌ به نمایندگی از ۵۷ کشور مسلمان از دانمارک خواسته است که برای پایان‌دادن به این توهین آشکار به مسلمانان در سراسر جهان اقدام فوری اتخاذ کند.
سفارت ایران در این بیانیه بار دیگر بر نگرانی عمیق خود از آنچه در حال تبدیل‌شدن به یک حمله روزمره  به اعتقادات مسلمانان در سراسر جهان است، تأکید کرده و از دولت دانمارک خواسته اقدامات لازم را در راستای اجرای تعهدات بین‌المللی خود در رابطه با پایان‌دادن به این نمایش مضحک تحت نام دفاع از آزادی بیان پایان داده و توهین به قرآن کریم را متوقف کند.
دیروز یکشنبه یک زن دانمارکی ایرانی‌تبار به یک نسخه از قرآن کریم در کپنهاگ تعرض کرد.
فیروزه بذرافکن، لحظاتی از فیلم پاره‌کردن قرآن کریم مقابل سفارت ایران در دانمارک را در حساب خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

انتهای پیام
captcha