واکنش مسلمانان سوئد به هتک حرمت قرآن
کد خبر: 4160667
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸

واکنش مسلمانان سوئد به هتک حرمت قرآن

مسلمانان در سوئد با رد توجیهات دولت در زمینه قرآن‌سوزی، این اقدام را بحرانی نژادپرستانه توصیف کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه عربی پست، مسلمانان سوئد با اشاره به اینکه استکهلم از «بحرانی نژادی» رنج می برد، مخالفت خود را با توجیهات دولت برای اجازه دادن به افراطیون برای هتک حرمت مکرر به قرآن کریم در دو ماه گذشته اعلام کردند.

سوفیا، 36 ساله که در زمینه آموزش بزرگسالان کار می‌کند، از بحث در مورد آزادی بیان که پس از سوزاندن نسخه‌های قرآن در پایتخت سوئد رخ داد خسته شده است و احساس می‌کند که گویی به دین او به عنوان یک مشکل نگاه می‌شود و نه اشخاصی که در پشت پرده ماجرای آتش زدن قرآن هستند.

وی می‌افزاید: ما چندین نسل در اینجا متولد شده و بزرگ شده‌ایم، اما آنها (دولت) در مورد مسلمانان به عنوان بخشی از مردم سوئد صحبت نمی‌کنند در حالی که ما وکیل، پزشک، روزنامه‌نگار و مردم عادی هستیم و بخشی از مردم سوئد را تشکیل می‌دهیم.

این شهروند مسلمان سوئدی تصریح کرد: آنها وضعیت موجود را بحران قرآن می‌خوانند اما اینطور نیست، این یک بحران نژادی است. آنها به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویی این بحرانی است که مسلمانان از آن رنج می‌برند، اما ما کتاب مقدس کسی را نسوزانیم.

این درحالی است که اولف کریسترسون، نخست‌وزیر سوئد، خارجی‌ها را متهم کرد که از قوانین آزادی بیان این کشور برای گسترش نفرت و «کشاندن سوئد به درگیری‌های بین‌المللی» سوءاستفاده می‌کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha